0  |  0

دومین رویداد کارآفرینی سلامت با شعار «استارتاپی‌ها به دیابت نگاه کنید» برگزار می‌شود

دومین رویداد کارآفرینی سلامت با شعار «استارتاپی‌ها به دیابت نگاه کنید» برگزار می‌شود

رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان از برگزاری دومین رویداد تخصصی کارآفرینی سلامت در منطقه چهار آمایشی وزارت بهداشت با موضوع "دیابت" و شعار "استارتاپی‌ها به دیابت نگاه کنید" خبر داد.
دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد با اشاره به استقبال بسیارخوب دانشگاه‌های مختلف درون و خارج استان از استارتاپ تخصصی "فشارخون"، اظهار کرد: این استارتاپ که به‌عنوان اولین رویداد تخصصی کارآفرینی سلامت از سوی مرکز رشد فناوری‌های سلامت خوزستان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در منطقه چهار آمایشی وزارت بهداشت برگزار شد، با استقبال اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی لرستان، دزفول، شوشتر، آبادان و بهبهان و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، بعضی مؤسسات آموزش عالی و مراکز علمی کاربردی همراه بود و از سوی دیگر تنوع رشته‌های دانشگاهی اعم از حسابداری، مدیریت، حقوق، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، داروسازی، پزشکی و تجهیزات پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی تا دکترای عمومی و تخصصی (PhD) دستاوردهای خوبی را حاصل کرد و پس از این رویداد شاهد مراجعه تیم‌های استارتاپی به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور و مرکز رشد برای ارتقا و استقرار فعالیت آن‌ها بودیم.
وی افزود: باتوجه به این حجم استقبال و پیگیری، درصدد برآمدیم استارتاپ دیگری با مفهوم تخصصی دیابت برگزار کنیم، مطابق آمارها امروزه فشار خون و دیابت دو بیماری شایع مزمن در کشور هستند که آمار مبتلایان به این بیماری‌ها بالا و رو به افزایش است و به‌طور عمده سبک زندگی، تغذیه، فعالیت فیزیکی و تعاملات انسانی از عوامل بروز و شیوع این بیماری‌ها هستند.
رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان تصریح کرد: همچنین در سیاست‌گذاری‌های وزارت بهداشت، توجه به این دو بیماری در اولویت قرار گرفته است و مراکز بهداشت استان نیز این امر را مورد توجه قرار داده‌اند. بر این اساس هدفگذاری اول مرکز رشد، "فشار خون" بود که این رویداد استارتاپی در آذرماه برگزار شد؛ دیابت نیز جزو بیماری‌هایی است که معمولا دیر تشخیص داده می‌شود و پس از تشخیص نیز باید به‌سرعت کنترل شود. اکنون ۱۵ درصد جمعیت استان خوزستان به این بیماری مبتلا هستند و بار عاطفی این بیماری و ترس و نگرانی ناشی از آن در خانواده‌ها شاید از اثرات سوء خودِ بیماری بیشتر باشد.
شاکری‌نژاد با اشاره به برگزاری استارتاپ‌ها به‌عنوان یکی از برنامه‌های مرکز رشد فناوری‌های سلامت خوزستان، گفت: اعتقاد داریم که باید سلامت را اجتماعی و دسترسی به سلامت را آسان کنیم؛ یکی از راه‌ها برای حصول این هدف، برگزاری استارتاپ‌ها است زیرا در این رویدادها ایده‌پردازی می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری و درمان این بیماری را تسهیل کند؛ بر این اساس تصمیم گرفته شد این استارتاپ در روزهای ۸ و ۹ اسفندماه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و مشارکت مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان با شعار "استارتاپی‌ها به دیابت نگاه کنید"، در منطقه چهار آمایشی وزارت بهداشت برگزار شود.
وی در توضیح شعار این استارتاپ افزود: نگاه استارتاپی‌ها به یک موضوع نگاه معمولی نیست، بلکه توأم با تفکر، تعقل و ایده‌پردازی است؛ امیدواریم در جریان این رویداد یک نگاه تعمقی و توأم با کارآفرینی و خلاقیت شکل بگیرد و بتوانیم همه باهم کشور را در کنترل و پیشگیری از بیماری خاموش دیابت یاری دهیم.
رئیس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان اینکه در این استارتاپ کمیته تحقیقات دانشجویی نیز مشارکت می‌کنند، عنوان کرد: امیدواریم با وجود این مجموعه، بتوانیم مخاطبان دانشجویی را بیشتر در این رویداد دخالت داده و فعالیت بیشتری برای آن‌ها ایجاد کنیم. با توجه به برگزاری این رویداد در آغاز ترم بهمن‌ماه دانشگاه‌ها، عمده اطلاع‌رسانی در اواخر بهمن و هفته نخست اسفندماه خواهد بود و ثبت‌نام نیز از هفته جاری از طریق سایت‌های farafarin.fanosa.ir و www.fanosa.ir آغاز می‌شود.
شاکری‌نژاد با اشاره به علاقه‌مندی و استقبال دانشجویان از این قبیل رویدادهای کارآفرینی، تصریح کرد: انتظار می‌‌رود مسئولان دانشگاه‌ها به‌خصوص معاونان پژوهشی، دانشجویی، بهداشت، غذا و دارو و اجتماعی، نیز همکاری ویژه‌ای در برگزاری این رویداد داشته باشند و در راستای حمایت از رویداد، حضور اعضای هیات‌علمی و دانشجویان خود را تسهیل کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com