صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

سرمایه گذاری جسورانه و فرآیند مبتکرانه

سرمایه گذاری جسورانه و فرآیند مبتکرانه

کتاب «سرمایه گذاری جسورانه و فرآیند مبتکرانه؛ صندوق های  VC در خدمت رشد اقتصادی  ایده محور»، نوشته‌ی «تامیر آگمون، استفان شوگرن»، ترجمه ی «روح اله کهن هوش نژاد، رضا جهان بین، رضا محمدیان امیری» توسط انتشارات  «چالش»، در «212» صفحه و در سال «1396» منتشر شده است.

فرآیند مبتکرانه در پایان قرن هجدهم پس از انقلاب صنعتی اول آغاز شد و تا امروز ادامه پیدا کرد و اکنون مهمترین ویژگی منحصربه‌فرد رشد اقتصادی و اجتماعیِ جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم. یکی از نتایج اصلی فرآیند مبتکرانه عبارت است از رشد مداوم جمعیت جهان همراه با رشد درآمد سرانه. با آغاز انقلاب صنعتی، گستره وسیعی از ایده‌های نوآورانه و جدید در فناوری برای محصولات جدید ارائه شده است. محصولات، خدمات و فناوری‌های تولیدی جدیدی ظهور کردند و روش زندگی مردم در دنیا را تغییر دادند.
چرا صنعت VC توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. یک پاسخ این است که صندوق‌های VC، ایده‌های نوآورانه بنیادی را به مؤلفه‌های اصلی رشد اقتصادی تبدیل می‌کنند. این تغییرات در جهان امروز بسیار سریع اتفاق می‌افتند و بر زندگیِ تک‌تک افراد تأثیر گذاشته‌اند. این تغییرات برای مردم بسیار جذاب است. توسعۀ شرکت اپل نمونه‌ای است از تغییرات بنیادی مرتبط با VC. در سال ۱۹۷۸ دو شریک تجاری به نام‌های سکویا و ماتریکس که دو صندوق VC به حساب می‌آمدند، بدین‌صورت سرمایه‌گذاری کردند: حدود ۱.۲ میلیون دلار در شرکت اپل با حدود ۳ میلیون دلار ارزش‌گذاری پیش از سرمایه‌گذاری. در این زمان شرکت اپل یکی از چند شرکت نوپا در کالیفرنیا بود. این شرکت در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۸۰ عرضه عمومی شد و ۴.۶ میلیون سهم خود را به فروش رساند. در آن زمان ارزش هر سهم ۲۲ دلار بود و این شرکت توانست مبلغ ۱۰۱.۲ میلیون دلار از فروش خود کسب نماید. آن روز قیمت‌ها ۳۲% افزایش یافت و ارزش بازار به ۱.۷ میلیارد دلار رسید. تا نیمه سال ۲۰۱۶ ارزش بازار شرکت اپل به بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت در طول این فرآیند زندگی بسیاری از مردم را تغییر داد. لذا این بخش بسیار تأثیرگذار است. پاسخ دوم این است که GPها که صندوق‌ های VC را مدیریت می‌کنند، حتی نسبت به سایر متخصصان ارشدِ صنعتِ خدمات مالی در ایالات‌متحده نیز پول زیادی به دست می‌آورند.
سوالاتی که در این کتاب پاسخ داده می شود:

چرا صندوق‌ های VC به نفع همه هستند؟
صندوق‌ های VC چگونه سرمایه جذب می‌کنند؟
چرا سرمایه‌گذاران نهادی منبع اصلی تأمین سرمایه این صندوق‌ها هستند؟
میزان بازگشت سرمایه در سرمایه‌گذاری‌های این صندوق ها از دیدگاه تأمین‌کنندگان سرمایه چیست؟
دخالت دولت در بازاری که صندوق‌های VC در آن فعالیت می‌کنند به چه صورت است؟

فصل اول:نگاهی اقتصادی و جامع به صندوق‌های vc
فصل دوم:اندازه و ویژگی های صنعت vc
فصل سوم:صندوق‌های vcو صنعت نیمه رسانا
فصل چهارم:نگاهی کلان به نقش منحصر به فرد صندوق‌های vcدر فرآیند از ایده تا رشد
فصل پنجم:مداخله دولت در ترویج ایده های بنیادی و نقش کاربردی صندوق های vcدر تسهیل تامین مالی آن‌ها
فصل ششم:چگونه قرارداد میان GPها،LPها و کارآفرینان،سرمایه گذاری در ایده های بنیادی پر ریسک را تسهیل می نماید؟
فصل هفتم:تخصیص پس انداز ها به صندوق‌های vc،مازاد مصرف کنندگان و مدل پس اندازهای چرخه عمر
فصل هشتم:اثرات خارجی،مازاد مصرف کننده،بازده بلند مدت سرمایه گذاری های صندوق های vc
فصل نهم:آینده صندوق‌های vc:اثرات فناوری و جهانی سازی

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com