0  |  0

حمایت از کسب و کارهای استارت‌آپی جوانان فارس

حمایت از کسب و کارهای استارت‌آپی جوانان فارس

سید احمد هاشمی، با بیان اینکه ظرفیت بسیار بالای نیروی جوان در حال حاضر مهم‌ترین ثروت کشور است، اظهار داشت: غفلت از این ظرفیت با در نظر داشتن هرم سنی جمعیت کشور می‌تواند در سال‌های آینده ضرر و زیان‌های بسیار زیادی به کشور تحمیل کند.
هاشمی با بیان اینکه برای رشد اقتصاد کشور می‌بایست بنگاه‌های اقتصادی موجود تقویت و در کنار آن بنگاه‌های نوپا آغاز به فعالیت کنند، گفت: با توجه به ظرفیت بالای جوانان، حمایت از این بخش می‌تواند آثار مثبت و عظیمی در رشد اقتصادی کشور ایفا کند.
رئیس انجمن جوانان کارآفرین استان فارس با بیان اینکه نقش جوانان را می‌توان در سه عرصه دسته‌بندی کرد، افزود: مسئله نخست عرصه مطالبه‌گری است، اقدامات این بخش بیشتر متوجه فعالان جوان رسانه‌ای و اعضای تشکل‌ها و سایر نهادهای مشابه است که در قالب اقدامات مطالبه‌گرانه وظایف مسئولان به صورت مستمر به آن‌ها یادآوری می‌شود.
هاشمی تصریح کرد: فراهم کردن شرایط رونق تولید، کاهش خام فروشی، مبارزه با فساد، اهتمام به خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی، شفافیت اطلاعات، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام پولی و بانکی و هدایت نقدینگی به سمت تولید از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که مطالبه‌گری جوانان می‌تواند روند آن را تسریع بخشد.
رئیس انجمن جوانان کارآفرین استان فارس تصریح کرد: مسئله دوم عرصه فرهنگ‌سازی است که این بخش ناظر به تلاش برای تغییر نگرش عموم جامعه است. در این بخش اهتمام به گزاره‌های فرهنگی، اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ مصرف داخلی، فرهنگ کار و تلاش و مولد بودن دارای اهمیت ویژه‌ای است.
هاشمی با بیان اینکه مسئله سوم اقدام مستقیم و عملیاتی است که در اقتصاد نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: در این میان می‌توان به مشارکت فعالانه در پیشرفت علمی، تولید راهکارهای مختلف مرتبط با مباحث اقتصادی، تلاش در راستای کارآفرینی به ویژه در صنایع دانش‌بنیان، مسئولیت‌پذیری و پای‌بندی عملی به مصرف کالای داخلی اشاره کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com