0  |  0

به دنبال تبدیل دانشگاه سمنان به دانشگاه بین‌المللی کارآفرینی هستیم

به دنبال تبدیل دانشگاه سمنان به دانشگاه بین‌المللی کارآفرینی هستیم

علیرضا آشناگر در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه سمنان اظهار داشت: باید دلایل چرایی ضعف در ارتباط بین دانشگاه و صنعت شناسایی شوند.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید از مقاله‌محوری صرف فاصله بگیرند ادامه داد: در این شرایط دانشگاه‌ها باید به کمک صنایع بیایند و به رفع مشکلات و موانع پیش پای تولید کمک جدی‌تری کنند.
سمنان آموزش‌های مهارتی حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه است؛ طرح "هر جوان یک مهارت" در استان سمنان اجرایی می‌شود
استاندار سمنان ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان را ضعیف خواند و افزود: باید هر دو بخش صنعت و دانشگاه به تقویت این ارتباط و رفع چالش‌ها و موانع این بخش کمک کنند.
آشناگر با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید موانع و مشکلات حوزه تولید را با دانشگاهیان در میان بگذارند ادامه داد: متأسفانه مطالعات دانشگاه در حوزه صنعت و تولید به کندی پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه استان سمنان از توان بالایی در حوزه علمی و آموزش عالی برخوردار است افزود: باید این ظرفیت در جهت رفع مشکلات استان به کار گرفته شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان خواستار بهره‌گیری از توان چهره‌های علمی استان در روند توسعه استان شد و خاطرنشان کرد: استان سمنان چهره‌های علمی و دانشگاهی شاخصی دارد واز این رو باید از این سرمایه برای رفع مشکلات مردم استفاده شود.
آشناگر با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت کم‌نظیری در بخش معدن برخوردار است گفت: دانشگاه‌های استان باید برای بهره‌برداری بهتر از این منابع به میدان بیاید.
وی خواستار کمک دانشگاهیان به فرآیند بهتر فرآوری موادمعدنی در استان شد و گفت: باید با ورود به این بخش تا حد امکان از خام‌فروشی موادمعدنی بکاهیم.
استاندار سمنان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان تصریح کرد: دانشگاه در این شرایط ویژه اقتصادی باید همه توان خود را به میدان بیاورد و با تقویت ارتباط خود با صنعت به بهبود صنایع در استان کمک کنند
همچنین مسعود نصیری زرندی در دیدار استاندار سمنان با اعضای هیات رئیسه دانشگاه سمنان اظهار داشت: دانشگاه سمنان به عنوان مهم‌ترین دانشگاه استان از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به هدفگذاری‌های این دانشگاه خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقاء این دانشگاه به دانشگاه بین‌المللی کارآفرین هستیم.
رئیس دانشگاه سمنان همکاری مسئولان در تحقق این مهم را مؤثر دانست و افزود: افزایش کیفیت آموزشی، ایجاد ارتباط پایدار بین دانشگاه و صنعت و تلاش برای بین‌المللی شدن دانشگاه از اهداف و هدفگذاری‌های دانشگاه سمنان است.
وی با بیان اینکه استان سمنان با برخورداری از 51 دانشگاه از ظرفیت بالایی در حوزه آموزش عالی برخوردار است گفت: باید برای استفاده بهتر از این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی شود.
رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه دانشگاه سمنان در حال حاضر بیش از 13 هزار دانشجو دارد خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این جمعیت دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتر مشغول به تحصیل هستند.
نصیری با بیان اینکه استان سمنان از نظر جمعیت دانشجویی نسبت به شاخص جمعیت حائز رتبه اول کشور است ادامه داد: حدود 70 هزار دانشجو در سطح استان مشغول به تحصیل هستند که بخش زیادی از آنها دانشجویان غیربومی هستند.
وی با اشاره به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خواستار حمایت بیشتر از این شرکت‌ها شد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه یادآور شد: حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به رشد و توسعه استان کمک شایانی کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com