1  |  13

چگونه همانند ثروتمندان، ثروتمند شویم؟

چگونه همانند ثروتمندان، ثروتمند شویم؟

آن چیزی که همیشه ذهن من را به خود درگیر کرده، این است که چرا عده‌ای از افراد در فقر زندگی می‌کنند و بسیاری غرق در ثروت هستند؟

به راستی این تقدیر و سرنوشت آنها بوده که ثروتمند به دنیا بیایند یا ناگهان با شانس و تقدیر به این همه ثروت دست یافتند؟ در جستجوی پاسخی برای این سوالات بودم که با مطالعه کتاب «چرا ثروت‌مندان ثروتمند می‌شوند» تا حدودی پاسخ سوالاتم را یافتم:

1.با پولم چه کنم؟

در عصر امروز با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و افزایش استفاده از ربات‌ها، انسان‌ها ناچار به تغییر دیدگاه خود هستند. شاید بهتر باشد کسب و کاری راه بیاندازم و با ایجاد ارزش پیشنهادی و مزایای رقابتی به درآمدزایی و سودآوری برسم. در اولین گام  لازم است مهارت ها و سطح دانش و توانمندی‌هایم را برای انتخاب کسب‌و‌کارم به درستی ارزیابی کنم!

2.آیا پس انداز کردن روش خوبی ست؟

تا چندی پیش در این باور بودم که پولم را در بانک پس انداز و بدون هیچ ریسک و خطری از سود آن استفاده کنم. اما با توجه به این‌که دولت‌ها برای رفع بحران‌های اقتصادی مجبور به چاپ پول و اسکناس هستند و این روند ادامه پیدا می‌کند تا جایی که اقتصاد فلج شود، باید بیان کرد که پول سم است! پول هر چقدر بیشتر باشد سمی‌تر است‌! با اندکی تفکر به این نتیجه رسیدم که با در نظر گرفتن ارزش زمانی پول، بدترین نوع نگهداری از پول پس‌انداز آن است چرا که هرروز از ارزش آن کم خواهد شد.

  «داستان کشف طلا را به خاطر دارید‌؟ خیلی‌ها در آن دوران به دنبال یافتن طلا بودند و برایش تلاش زیادی می‌کردند. اما چه کسی در این میان ثروتمند شد؟ آن کسی که بیل می‌فروخت!»  

3.چرا اشتباه‌ها ثروتمندان را ثروتمندتر می‌کند؟

آخرین شکستم را به یاد دارم! در بورسی سرمایه گذاری کردم و سهام من افت شدیدی کرد بلا فاصله سهام خود را فروختم و دور سرمایه گذاری در بورس را خط کشیدم! اکنون به این تفکر غلط میخندم. چرا که نوع سرمایه گذاری اهمیت ندارد سرمایه گذاری در بورس، املاک، استارتاپ یا هر چیز دیگری مهم نیست!

مهم آن است که از شکست ها نهراسید.... کاری که ثروتمندان می‌کنند دقیقا همین است! شکست می‌خورند و دوباره تلاش می‌کنند تا زمانی این کار را ادامه می‌دهند تا موفقیت خود را به دست آورند! حتما جمله شکست پلی به سوی پیروزی ست را شنیده اید‌! منم شنیده ام‌! اما تفاوت ثروتمندان با دیگران در این است که آنها به این موضوع باور دارند!

4.چرا بحران‌ها و کمبود ثروت، ثروتمندان را ثروتمندتر می‌کند؟

داستان کشف طلا را به خاطر دارید‌؟ خیلی‌ها در آن دوران به دنبال یافتن طلا بودند و تلاش زیادی می‌کردند اما چه کسی در این میان ثروتمند شد؟

 آن کسی که بیل می‌فروخت! طلای واقعی شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای شماست! ثروتمندان همانند دیگران نمی‌اندیشند انها از دور نظاره‌گر هستند و کمبود‌ها را می‌بینند و آگاهی می‌یابند. آنگاه دست به کار می‌شوند و ثروت خود را بیشتر می‌کنند!

چگونه همانند ثروتمندان ثروتمند شویم؟

5.چگونه به فقر پایان دهیم؟

من هم همیشه درباره فقر شنیدم، گوشه‌ای از ذهن خود را به فقرا اختصاص دادم و برای کمک به آنها پیش‌قدم شدم! اما چندی پیش بیشتر فکر کردم تا کی کمک به فقرا؟ تا کی کمپین‌های کاهش فقر؟ یاد ضرب‌المثلی افتادم: به جای دادن ماهی به فقرا به آنها ماهی‌گیری یاد بدهید. همین نکته طلایی برای از بین بردن فقر کافی است!

تمایز ثروتمندان با دیگران در همین است! آنها راه‌های ثروتمند شدن را بلدند!

6.پورشه می‌تواند شما را ثروتمندتر کند!

من هم درست همانند شما با شنیدن این جمله متعجب شدم! اما کمی به عمق آن دقت کنید...

مسئله مدل ماشین نیست بلکه سطح خواسته و توقع ماست!

هر چقدر اهداف و آمال بزرگتری برای خود تعیین کنید، احتمال دست‌یابی به آن برای‌تان افزایش می‌یابد...

تاثیر ذهنیت را نادیده نگیرید. شما با اندکی تغییر ذهنیت می‌توانید سوار بر پورشه خود شوید و همانند ثروتمندان ثروت خود را دوچندان کنید، کافی‌ست باور کنید که می‌توانید!

ملیکا نصیر (دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی)

برای مطالعه بیشتر: 

قرار است از کجا پول دربیاوریم؟ (بخش اول)

قرار است از کجا پول دربیاوریم؟ (بخش دوم)

بدون پول، از گرسنگی خواهیم مرد

بخوابید و پول در بیاورید

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com