0  |  1

آغاز فعالیت اولین هنرستان کارآفرین در زنجان

آغاز فعالیت اولین هنرستان کارآفرین در زنجان

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اولین هنرستان کارآفرین در استان زنجان فعالیت خود را شروع کرد.
محمود شهبازی اظهار کرد: در راستای اجرای عملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر اساس راهبردها و سیاست‌ها برای افزایش اثربخشی نظام جدید آموزش‌های فنی ‌و‌ حرفه‌ای و کاردانش، توسعه کارآفرینی، ترویج فرهنگ کار و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای و اقتصادی هنرجویان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
این مسئول ادامه داد: مطابق برنامه‌های مصوب ابلاغی وزیر آموزش و پرورش در بخش کیفیت‌ بخشی به آموزش‌های فنی ‌و ‌حرفه‌ای، 50 باب هنرستان کارآفرین در استان‌های کشور هدف‌گذاری شد که با توجه به اعلام آمادگی استان‌ها در حال حاضر 26 هنرستان از یازده استان در این طرح انتخاب شده‌اند و از استان زنجان نیز، هنرستان رضوان ناحیه 2 زنجان به عنوان هنرستان پایلوت کارآفرین زنجان انتخاب شده است.
وی افزود: این رویداد با هدف توسعه، تقویت و ترویج فرهنگ کارآفرینی و خلق ارزش‌های کسب و کار و با رویکرد تربیت هنرجویان کارآفرین در هنرستان‌ها انجام می‌شود و در این برنامه هنرجویان علاوه‌ بر کسب شایستگی در دروس تخصصی با بهره‌گیری از همه منابع هنرستان اعم از نیروی انسانی و تجهیزات و نیز ضمن آشنایی با فرهنگ کارآفرینی، باکسب مهارت‌های مختلف مانند کار تیمی، حل خلاقانه مسئله، بازاریابی و فروش، مهارت‌های مذاکره، مدیریت و تصمیم‌گیری در شرایط بحران وزمینه‌های کارآفرینی، کمک به شکوفایی اقتصاد و خلق ثروت در جامعه را فرا می‌گیرند.
شهبازی تصریح کرد: برای تبیین موضوع چندین نشست تخصصی با حضور کارشناسان اداره‌کل، مسئولان پارک علم و فناوری و کانون کارآفرینان استان در محل هنرستان برگزار شد و در این راستا کارگاه‌های مختلف آموزشی نیز با شرکت هنرجویان و هنرآموزان تشکیل شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com