0  |  0

حمایت صندوق نوآوری از صادرات دانش بنیان به کشورهای همسایه

حمایت صندوق نوآوری از صادرات دانش بنیان به کشورهای همسایه

دکتر علی وحدت در دیدار با «نعیم ثجیل یسر» وزیر ارتباطات عراق در حاشیه نشست فعالان صنعت IT ایران با وزیر ارتباطات عراق با بیان اینکه دولت ایران سرمایه جدی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در کشور در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص داده است، گفت: ایران در حوزه های مختلف فناوری پیشرفت کرده که اکثر آنها به دست محققان جوان ایرانی بومی شده اند به طوریکه هم اکنون نزدیک ۴ هزار شرکت دانش بنیان در ایران در همین حوزه ها فعالیت می‌کنند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: یکی از بخش‌های مهمی که شرکت‌های ایرانی در آن سهم بالایی دارند و پیشرفت‌های زیادی در آن حاصل شده، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های مهم کشور فعالیت گسترده بخش خصوصی در تمامی حوزه به خصوص ارتباطات و فناوری اطلاعات است، تصریح کرد: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور هم یکی از نهادهای خصوصی کشور است که درصدد است که ارتباط بین شرکت های این حوزه را مدیریت کند. در همین ارتباط دولت نیز همواره خود را در کنار این شرکت می‌بیند.
وحدت با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در بحث تامین مالی در کنار شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: از آنجایی که بحث صادرات به کشورهای همسایه به خصوص کشورهایی با قرابت فرهنگی با ایران اهمیت دارد، صندوق نوآوری و شکوفایی ابزارهای مالی شامل تسهیلات، سرمایه‌گذاری و پوشش ریسک را برای شرکت‌های بخشی خصوصی با پتانسیل صادرات در نظر گرفته است.
برپایی نمایشگاه توانمندی های شرکت های ایرانی در بغداد
نعیم ثجیل یسر وزیر ارتباطات عراق در این دیدار از آمادگی عراق برای برپایی نمایشگاهی از توانمندی های شرکت های ایرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در بغداد خبر داد.
وی تصریح کرد: امیدواریم همکاری بسیار گسترده ای بین دو کشور با هدف انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات صورت گیرد و شاهد گسترش روز افزون همکاری ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بین دو کشور باشیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com