0  |  0

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان گرمی

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان گرمی

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان گرمی با حضور قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در امور فناوری افتتاح شد.
‌ دکتر مهدی کشمیری گفت: اکنون یک تولد در حوزه علم و فناوری در شهرستان گرمی صورت گرفته و امید است این مرکز رشد تازه تأسیس شده با مدیریت شایسته، توجه و تعامل مسئولان این شهرستان هر روز بالنده‌تر و شکوفاتر شود.
مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری در این نشست که با استقبال بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان، اعضای هیئت علمی و فعالان حوزه فناوری برگزار شد، افزود: عزیزانی که از کارکرد پارک‌های علم و فناوری در دنیا و کشورمان مطلع هستند، به خوبی می‌دانند که مراکز رشد، نقش ارزنده و بی‌بدیل در امر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مناطق و ممالک مختلف داشته و ایجاد ارزش‌افزوده فوق‌العاده در حوزه‌های مختلف علوم و فنون را موجب می‌شوند.
بها دادن به نخبگان و اعتماد به جوانان، زمینه‌ساز توسعه علمی و فناوری
قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین در آئین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با بها دادن به نخبگان و اعتماد بیشتر به جوانان فارغ‌التحصیلی که دارای طرح‌های پژوهشی مناسبی نیز هستند، می‌توان در راستای توسعه علمی و فناوری به چشم‌اندازهای ترسیم شده دست یافت.
کشمیری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به فکر ثروت آفرینی باشند، تصریح کرد: متأسفانه مراکز علمی کشور برخلاف دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیا وجهه اقتصادی ندارند؛ بنابراین دانشگاه‌ها لازم است با حمایت از دانشجویان خلاق و نوآور به سمت فرآیندهای کارآفرینی، ارزش‌آفرینی و ثروت‌آفرینی بروند.
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد: حوزه پژوهش در کشور بایستی مورد توجه دولت و بخش خصوصی قرار گیرد و بخش خصوصی باید در این زمینه به سرمایه‌گذاری ترغیب شود.
کشمیری افزود: علاوه بر این، چنانچه بتوان پژوهش‌های علمی را به سمت تجاری‌شدن پیش برد، شرایط مطلوبی در این حوزه فراهم می‌شود و وزارت علوم نیز این مهم را در برنامه‌های خود مدنظر دارد.
در ادامه دکتر حبیب ابراهیم پور، رئیس جدید پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: جایگاه فعلی پارک علم و فناوری استان اردبیل مرهون تلاش‌های دکتر عبدالقیوم قلی‌پور و همکاران‌شان است و تلاش خواهیم کرد روند رشد و پیشرفت این پارک را ادامه داده و آن را از سطح سه به سطح دو ارتقا دهیم.
وی چالش امروز دانشگاه‌ها را آموزش‌محور بودن آنها عنوان کرد و گفت: متأسفانه رویکرد کارآفرینی در محتوای درسی دانشگاه‌‎ها گنجانیده نشده و فقط طی سال‌های اخیر درسی دو واحدی به عنوان کارآفرینی به دروس دانشگاهی اضافه شده است.
ابراهیم‌پور با اشاره به ادغام علم با ثروت، گفت: تنها جایی که علم با ثروت پیوند می‌خورد، پارک‌های علم و فناوری هستند؛ در واقع پارک‌های علم و فناوری محل تلاقی دانشگاه، صنعت و تجارت هستند.
وی افزود: ما می‌توانیم دانشجویان را از طریق استارتاپ‌ها وارد عرصه کارآفرینی کنیم و از این طریق از ایده‌های خلاقانه حمایت کرده و ارتباط خوبی با صنایع برقرار کنیم و این خود می‌تواند موجب اشتغال جمع کثیری از جوانان استان شود.
ابراهیم پور ادامه داد: سرمایه، خلاقیت و نوآوری از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرینی است که به عنوان بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین دارایی کشور، باید مورد توجه قرار گیرد و در این میان توجه به استارتاپ‌های نوپا می‌تواند موجبات رشد و تعالی اقتصاد را در بهره‌گیری از این قابلیت‌ها فراهم کند.
وی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۳۹۸ افزایش شرکت‌های فناور استان اردبیل به میزان سه برابر هدف‌گذاری شده و امیدواریم با افزایش تلاش‌ها و فراهم شدن شرایط به این هدف دست یابیم و این نوید را به استان می‌دهیم که با تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک تا بهمن ماه سال آینده، ۶۰۰ شغل جدید در استان ایجاد شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com