0  |  0

در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود: رویدادی با هدف بررسی ایده های حوزه هوافضا

در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود: رویدادی با هدف بررسی ایده های حوزه هوافضا

دکتر مهدی سبزه پرور دبیر رویداد سالانه ایراپ (Aerup) در مورد هدف از برگزاری آن گفت: صنعت هوافضا کاربردهای مختلفی در حوزه های گوناگون مانند محیط زیست، فناوری ارتباطات، سنجش از راه دور و نظایر آن دارد و از علوم بسیار نیز استفاده می کند.
وی افزود: این رویداد با یک هدف اصلی یعنی تسهیل ارتباط دانشجویان و صاحبان ایده با صنایع مختلف مرتبط در حوزه هوافضا اجرا می شود.
وی تاکید کرد: روند ثبت نام از ۱۰ بهمن آغاز می شود، همچنین از ۱۶ بهمن کارگاه ها و نشست های تخصصی برنامه ریزی شده است. در این کارگاه ها آموزش های لازم برای ارتباط گرفتن صاحبان ایده با سیستم مرکز فناوری هوافضای دانشگاه و پژوهشکده هوافضای دانشگاه ارائه می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در ادامه رویداد ایروتاک (Aertalk) که در 30بهمن برگزار می شود، نمایندگان صاحبان صنایع مرتبط نظامی و غیرنظامی دعوت می شوند تا نیازهای خود را مطرح کنند و صاحبان ایده نیز به طور خصوصی ایده های خود را ارائه دهند.
وی با تاکید بر تغییر و تکمیل روند ایده پردازی و داوری ها در این دوره نسبت به سال قبل گفت: پرورش یک ایده غیر از این که نیاز به تخصص و علاقه دارد به معنای آن است که یک گروه بتواند کارهای مالی، تبلیغات، ارتباطات با ادارات و سازمان های دولتی مرتبط و ارتباطات بین المللی را به خوبی انجام دهد؛ بنابراین در رویداد سال جاری بر آموزش این مهارت ها بر صاحبان ایده تاکید کرده ایم که به نوعی در دانشگاه نسبت به این مهارت ها خلا وجود دارد.
به گفته سبزه پرور، گروه های حاضر در این رویداد باید بتوانند مانند اعضای یک شرکت خصوصی با هم کار کنند و بازار و مشتری را در کنار آن بشناسند.
وی افزود: این رویداد به همت انجمن علمی دانشکده هوافضا و با گروهی ۴۰ نفره از دانشجویان علاقمند با هدف پیشبرد صنعت هوافضا در کشور و با حمایت سازمان صنایع هوایی، سازمان فضایی، برگزار می شود.
وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این رویداد را آوردن حوزه هوافضا به میان مردم دانست و گفت: وقتی موضوعی محبوب مردم باشد و مردم از آن حمایت کنند به ثمر می رسد، هوافضا می تواند میان مردم محبوبیت بیشتری داشته باشد و برای این امر باید بیشتر مطرح شود.
حسینی افزود: همچنین حوزه های کاربردی در هوافضا زیاد و رشته ای شناور است به همین دلیل افرادی که به شکل تخصصی در حوزه هوافضا مثلا هوافضا و متالورژی کار می کنند، معدود هستند و اگر فرصت ادامه کار را در ایران نیابند ناچار به مهاجرت می شوند.
به گفته این دانش آموخته هوافضا، با وجود تحریم ها و فشار مالی اگر در این حوزه ایده پردازی خوب و در پی آن سرمایه گذاری لازم صورت بگیرد می توانیم به جایی برسیم که هوافضا سودآور باشد و حتی به کشورهای دیگر محصولات خود را عرضه کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com