1  |  0

کارآفرینی، عاملی برای رفع مفاسد اجتماعی

کارآفرینی، عاملی برای رفع مفاسد اجتماعی

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید با جسارت کامل و شجاعت تمام از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت کرده و بسترساز اشتغال و تولید مولد باشند.
‌یوسف خدادادی اظهار کرد: ریشه تمامی مفاسد اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، نزاع، درگیری و … بیکاری است که همه مسئولان باید با احساس مسئولیت در حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ورود پیدا کنند تا به صورت اساسی ریشه این مشکلات رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: ما حق نداریم به خاطر برخی پیچ و خم‌های زائد اداری و بروکراسی به وجود آمده سرمایه‌گذاران را از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی ناامید کرده و یا زمینه نارضایتی آنها را فراهم کنیم چرا که این کار منجر به فرار سرمایه‌گذاران و بی‌رغبتی آنها در این حوزه می‌شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل بیان کرد: ما در جلسه امروز و در بیش از چهار پرونده با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل صحبت کردیم تا به نوعی مشکل سرمایه‌گذاران را در صدور مجوز بلامانع برای تنظیم سند، صدور پروانه بهره‌برداری و موافقت با تغییر کاربری انجام دهند تا سرمایه‌گذاران با کمترین مانع و مشکلات توان خود را در ایجاد اشتغال بیشتر به کار گیرند.
خدادادی افزود: در این جلسه مشکل شرکت‌های گردشگری باغ گلستان، کمپ گردشگری کلخوران سرعین، واحد تولیدی و پرورش بذر و مجتمع گاوداری امین مطرح شد که در همه این موارد سازمان جهاد کشاورزی موظف شد با مساعدت همه جانبه موانع پیش آمده برای سرمایه‌گذاران را برطرف کرده و نسبت به حل مشکلات آنها قدم بگذارد.
وی ادامه داد: تمامی مصوبات کمیته حمایت قضائی لازم‌الاجراست و با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌هایی که این مصوبات را اجرایی نکنند، برخورد قانونی انجام خواهد شد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۷ پرونده در کمیته حمایت قضائی استان اردبیل مطرح شده که در بیش از ۹۵ درصد آنها رأی به نفع سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و تولیدکنندگان صادر شده و از مدیران دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها خواسته شده تا به خواسته‌ها و مطالبات به حق و قانونی سرمایه‌گذاران گردن نهند.
در بیست و دومین جلسه کمیته حمایت قضائی استان اردبیل که با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان، دادستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برگزار شد مشکل ۶ واحد تولیدی اعم از شرکت تعاونی سحرسبز سبلان با بانک توسعه تعاون، شرکت توسعه نصر شمال غرب با شرکت توزیع برق استان اردبیل و چندین واحد گردشگری و تولیدی با امور اراضی و جهاد کشاورزی مطرح شد که به غیر از یک مورد از این پرونده‌ها که نیاز به بررسی و اعلام نظر قطعی بعد از بازدید از محل داشتند در مابقی پرونده‌های مطرح شده مصوبه به نفع سرمایه‌گذاران نوشته شد تا دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها موظف به همراهی آنها باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com