1  |  1

رویداد استارتاپی زیستکار برگزار می‌شود

رویداد استارتاپی زیستکار برگزار می‌شود

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، گفت: معمولاً فناوری‌ها و خلاقیت‌ها در حوزه محیط زیست به جامه عمل نمی‌رسد و به اقدام عملی برای رفع مشکلات محیط زیست منجر نمی‌شوند از این رو برگزاری این نوع استارتاپ ها می‌تواند گامی مؤثر در رفع این موضوع باشد.
نیلوفر عابدین زاده گفت: سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برای اولین بار با مشارکت پارک علم و فن آوری اقدام به برگزاری رویداد استارتاپی با موضوع محیط زیست در محورهای مختلف در زمینه تخصصی مدیریت پسماند، بوم گردی روستایی، انرژی‌های نو و محیط زیست، فناوری اطلاعات و محیط زیست، اقتصاد سبز، کاربرد بیوتکنولوژی در حفظ محیط زیست، مدیریت مصرف منابع، حفاظت از اکوسیستم‌های تالابی و صنعت سبز در استان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این رویداد از هشتم تا دهم اسفندماه سال جاری برنامه ریزی شده است و علاقمندان می‌توانند تا ۳۰ بهمن ماه با مراجعه به سایت www.eventgl.acecr.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
عابدین زاده هدف از برگزاری رویداد استارتاپی زیستکار را کاهش معضلات و مشکلات محیط زیستی با استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد خلاقیت و نوآوری برای کسب و کار عنوان کرد و افزود: معمولاً فناوری‌ها و خلاقیت‌ها درحوزه محیط زیست به جامه عمل نمی‌رسد و به اقدام عملی برای رفع مشکلات محیط زیست منجر نمی‌شوند از این رو برگزاری این نوع استارتاپ ها می‌تواند گامی مؤثر در رفع این موضوع باشد.
وی با اشاره به اینکه در این رویداد از ایده‌های کارشناسان، اساتید و متخصصان حوزه محیط زیست که در دو سطح شرکت کننده و داوری حضور خواهند داشت، استفاده خواهد شد، گفت: در برگزاری این رویداد تلاش شده است دستگاه‌هایی را که ارتباط موضوعی با این محورها دارند، با مساله درگیر کنیم.
عابدین زاده یاد آور شد: مجموعه طرح‌ها و ایده‌های مطرح شده مورد داوری قرار می‌گیرند و در نهایت سه ایده برتر انتخاب شده و به دستگاه‌های دولتی و خصوصی به منظور تأمین اعتبارات مالی و حمایت اقتصادی معرفی می‌شوند بدین منظور از دستگاه‌های خصوصی مرتبط هم در این رویداد دعوت به عمل آمده است تا در استارتاپ حضور داشته باشد و در صورت صلاحدید از ایده‌ها حمایت مالی کنند.
معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی گیلان اظهار کرد: این کارگاه یکی از ابزارهای کاربردی در ایده پردازی و طراحی کسب و کارها است و به افراد کمک می‌کند در قالب یک زبان مشترک مفاهیم و عناصر کسب و کارشان را در کنار همدیگر ترسیم کنند.
وی در پایان گفت: استارتاپ ها فرصتی برای شبکه سازی، آشنایی و برقراری ارتباط صمیمانه با ایده پردازان، صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران است و محیطی را ایجاد می‌کند که در آن ایده‌ها و نظرات رهبران کارآفرینی از طریق سخنرانی، مربی گری و یا داوری در اختیار صاحبان امر قرار می‌گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com