0  |  1

توان افزایی بانوان در مدیریت کسب و کارهای کوچک

توان افزایی بانوان در مدیریت کسب و کارهای کوچک

معصومه ابتکاراظهار داشت: معتقدیم در حوزه اشتغال این مشکل را داریم، زیرا مشاغل خانگی و مشاغل کوچک و متوسط در حوزه بانوان در بسیاری از موارد ثبت نمی شود.
وی در پاسخ به این سوال که برای موضوع افزایش میزان مشارکت زنان در عرصه اقتصادی چه برنامه هایی دارید، اظهار داشت: دو مساله در این زمینه وجود دارد یکی اینکه آمار تفکیک به جنس خیلی مشکل به دست آمده است. کارهای خوبی با دستگاه های اجرایی انجام شده است تا آمار دقیق با تفکیک جنسی به دست آید البته کار دشواری است.
ابتکار اضافه کرد: یکی از هدف گیری های ما شفاف سازی آمار مربوط به اشتغال بانوان است. یکی دیگر از مسائل، بحث توان افزایی بانوان در آموزش مدیریت بنگاه ها و کسب و کارهای کوچک است. باید برای زنان تحصیلکرده در استارتاپ ها اقدامات جدی انجام دهیم.
به گفته وی، در حال حاضر میزان مشارکت اقتصادی بانوان در کشور 12،1 درصد است و تلاش های زیادی می شود تا میزان مشارکت اقتصادی بانوان افزایش یابد. البته این موضوع با همکاری تمام بانوان توانمند، حمایت ویژه دستگاه های اجرایی و اجرای طرح های توانمندسازی بانوان امکانپذیر است.
ابتکار ادامه داد: به همین منظور با شهرداری های کشور برای حمایت از دختران جوان در کسب و کارهای جدید و استارتاپ ها، مکاتبه داشته ایم تا خانه استارتاپی راه اندازی کنند و از این طریق دختران جوان هم آموزش مدیریت کسب و کار و فناوری اطلاعات را فراگیرند.
وی معتقد است باید از انقلاب دیجیتال در این زمینه خیلی استفاده شود، که در این زمینه فعالیت های خوبی در حال انجام است و طرح های مختلفی داریم. که نمونه اصلی آن طرح «کسب و کار من» است که برنامه هایی برای ادامه پیدا کردن این طرح را در دستور کار داریم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: توان افزایی زنان در مسیر کارآفرینی که با عنوان طرح «مسیر کسب و کار من» در سطح 31 استان اجرا شد، گام بسیار مهمی در اشتغال زنان است. در این طرح 780 نفر در 31 استان آموزش های اولیه را دیدند و حمایت از راهبرد موضوع کارآفرینی و توان افزایی برای ورود دختران فارغ التحصیل یکی از پروژه های مد نظر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.
وی ادامه داد: انتظار داریم با حمایت سرمایه گذاران، بخش خصوصی و نظام بانکی افرادی که آموزش اولیه را دیدند و زمینه ورود به عرصه های کسب و کار را دارند، گامهای بعدی را بردارند.
ابتکار همچنین به برگزاری جشنواره زنان کارآفرین موفق نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره باید ادامه پیدا کند. ما در حد توان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از صندوق های خرد بانوان در روستاها مکاتبات و رایزنی هایی داریم.
وی ابراز امیدواری کرد با همت دختران ایرانی شکاف موجود در حوزه مشارکت اقتصادی بانوان روز به روز کاهش یابد. اکنون عرصه خدمات بهداشتی و فعالیت هایی که در این زمینه است خیلی می تواند موثر باشد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: جمعیت دختران فارغ التحصیل در کشور رو به افزایش است و بین 2 تا 3 برابر پسران در این قشر بیکاری داریم، ولی در عین حال هر جایی که فرصت بوده دختران پیشگام بودند و موفق عمل کردند و با وجود سختی ها دختران ایران توانسته اند به یک مسیر روشن دست پیدا کنند.
حدود نیمی از جمعیت 80 میلیون نفری ایران را زنان تشکیل می دهند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com