صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

انتخاب های هوشمندانه

انتخاب های هوشمندانه

کتاب «انتخاب های هوشمندانه: یک راهنمای کاربردی برای تصمیم گیری بهتر»، نوشته‌ی «رایفا، کینی، هاموند»، ترجمه ی «سیاوش ملکی‌فر» توسط انتشارات « کرانه علم»، در «320» صفحه و در سال «1384» منتشر شده است.

این کتاب در سال «1394» توسط انتشارات «آینده پژوه» و در «224» نیز منتشر شده است.

کتاب انتخاب‌های هوشمندانه راهنمای یکی از مهارت‌های پایه‌ای زندگی است که اصل آن توسط انتشارات دانشگاه هاروارد منتشر شده است. این کتاب با زبانی ساده، فرایندی سرراست و آسان برای تصمیم‌گیری پیشنهاد می‌کند که با هدف بهبود شیوه‌ی تصمیم‌گیری ابداع شده است. آموزه‌ی این کتاب، در یک عبارت کوتاه، “زندگی کیفی بهتر با تصمیم‌گیری” بهتر است و در هر جایگاه و در هر شرایطی می‌تواند راهنمای کاربردی برای تصمیم‌گیری باشد. کتاب انتخاب‌های هوشمندانه، به صورت گام به گام خواننده را به شناسایی و تعریف مساله، تشخیص هدف‌‌ها و انتخاب گزینه‌های متناسب با هدف و مساله راهنمایی می‌کند و سپس با ارائه‌ی روش‌هایی مانند تهیه جدول پیامدها و روش معاوضه هم‌تراز، رویکردهایی را برای انتخاب‌های هوشمندانه مطرح می‌کند. علاوه بر این، تصمیم‌گیری‌هایی که با عدم قطعیت همراهند، دخالت کمی ریسک‌پذیری در تصمیم‌گیری، تجزیه و تحلیل تصمیم‌های هم‌بسته و معرفی خطاهای رایج در تصمیم‌گیری از دیگر سرفصل‌های عمده این کتاب است. از جمله ویژگی‌های این کتاب، ترجمه‌ی فرهنگی، همراه با گزینش واژگان مناسب است تا خوانش و درک مفاهیم آن برای خوانندگان فارسی‌زبان جذاب‌تر و آسان‌تر گردد.

فهرست مطالب :
فصل 1: در تدارک انتخاب‌های هوشمندانه

فصل 2: مساله

فصل 3: هدف‌ها

فصل 4: گزینه‌ها

فصل 5: پیامدها

فصل 6: موازنه‌ها

فصل 7: عدم قطعیت

فصل 8: ریسک‌پذیری

فصل 9: تصمیم‌های هم‌بسته

فصل 10: تله‌های روانی

فصل 11: تصمیم‌گیرنده خردمند

مؤسسه افق آینده پژوهی راهبردی

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com