صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

ایجاد زنجیره‌های تأمین کارآفرینانه راهنمایی برای نوآوری و رشد

ایجاد زنجیره‌های تأمین کارآفرینانه راهنمایی برای نوآوری و رشد

کتاب «ایجاد زنجیره‌های تأمین کارآفرینانه راهنمایی برای نوآوری و رشد»، نوشته‌ی «ویلیام بی. لی»، ترجمه ی «دکتر سید مجتبی سجادی و نرگس صادقی گنجه» توسط انتشارات «دانشگاه تهران»، در «452» صفحه و در سال «1397» منتشر شده است.

زنجیره تأمین کارآفرینانه یک مفهوم جدید است. در مورد این موضوع تاکنون نوشته اي ندیده ام، درعین حال اید ه اي قوي است که زمان بررسی آن فرارسیده است. این تصور که عناصر زنجیره هاي تأمین- از تأمین کننده تأمین کنندگان تا مشتري مشتریان - می توانند به شیو ه اي کارآفرینانه مورداستفاده قرار گیرند، یک تفکر قدرتمند است. دکتر لی یکی از افراد آگاه، خلاق و سخنور در زمینه عملیات و مدیریت زنجیره تأمین است. در یک کلام "او در کارش خبره است." بیشتر مردم کارآفرینی را مترادف کسب و کار هاي نوپا درنظرمی گیرند، اما دکتر لی به آن بیشتر از دیدگاه شرکت هاي بزرگ و "کارآفرینی سازمانی " توجه می کند. او نشان می دهد که چگونه 3، سیمکس، کورنینگ، سیسکو و سایر شرکت ها M ، شرکت هاي بزرگی همچون سیسکوسیستمز زنجیره هاي تأمین خود را گسترش داده اند. به عنوان یک استاد دانشگاه، ارزش این نمونه ها را به عنوان ابزار یادگیري درك می کنم و مورد مطالعاتی بیکرهیوز نیز که در انتهاي هر فصل آمده است، شرکتی با بیش از 20 میلیارد دلار فروش است. این موارد، ایده هاي قدرتمند نویسنده را به طور مؤثري تکمیل می کنند. او در این کتاب به بررسی زنجیره هاي تامین کارآفرینانه از زوایاي مختلفی می پردازد: اول، زنجیره هاي تامین کارآفرینانه با هم معرفی شده و با هم مرتبط هستند. او نشان می دهد که چرا و چگونه این حس ایجادمی شود. سپس چرایی زنجیره هاي تامین کارآفرینانه از جمله شکل هاي عملی و قانونی زنجیره هاي تامین کارآفرینانه تشریح می شود. در ادامه این که فرصت ها چگونه و در کجا پدید می آیند و چگونه تشخیص داده می شوند ، بیان می شود. نویسنده کل زنجیره تأمین کارآفرینانه را (از تأمین کننده تأمین کنندگان تا مشتري مشتریان) محلی براي جست و جوي فرصت ها و بروز فعالیت هاي کارآفرینانه درنظرمی گیرد. بحث او در مورد ریسک هاي زنجیره تأمین کارآفرینانه یکی از فصل هاي قوي این کتاب است که به راحتی می تواند در مورد هر شرکتی اعمال شود. فرایند هاي تحلیل و برنامه ریزي کسب و کار یکی از راه هایی است که کتاب براي کاهش ریسک هاي سرمایه گذاري پیشنهاد می کند. فصل پایانی در ارتباط با "بازگشت سرمایه گذاري" است و نشان می دهد که شرکت ها چگونه از فعالیت هاي خود سود کسب می کنند. مطالعه موردي شرکت سیسکو که یک شرکت بزرگ توزیع مواد غذایی است نیز براي نشان دادن این ایده ها ارائه می شود. در نهایت، پیوست "الف" در ارتباط با ترسیم چشم انداز زنجیره هاي ت أمین کارآفرینانه است. این پیوست، راهنماي چگونگی اقدام براي ایجاد چشم انداز سرمایه گذاري است. پیوست "ب" یک نمونه طرح کسب و کار را براي سرمایه گذاري زنجیره تأمین کارآفرینانه به شیو ه اي منحصربه فرد ارائه می دهد. او یک شرکت خدمات تدفین را به عنوان فعالیت زنجیره تأمین کارآفرینانه ارائه می کند، چیزي که بیشتر ما به احتمال زیاد به آن فکر نمی کنیم. پیوست "ج" چگونگی ساخت برنامه هاي آموزش تئوري و عملی براي زنجیره هاي تأمین کارآفرینانه را نشان می دهد. پیوست "د" واژه نامه اي از اصطلاحات شامل واژه هایی براي کارآفرینی، مدیریت پروژه و زنجیره هاي تأمین است.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com