صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

ایجاد سازمان یادگیرنده

ایجاد سازمان یادگیرنده

کتاب «ایجاد سازمان یادگیرنده (توسعه عناصر پنج‌گانه یادگیری سازمانی)»، نوشته‌ی «مایکل مارکوارت»، ترجمه ی «دکتر محمدرضا زالی» توسط انتشارات «دانشگاه تهران»، در «343» صفحه و در سال «135» منتشر شده است.

کتاب ایجاد سازمان یاد گیرنده (توسعه عناصر پنج گانه یادگیری سازمانی)،نویسنده: مایکل مارکوارت،مترجم: محمدرضا زالی، توسط انتشارات: دانشگاه تهران منتشر شده است. "كتاب حاضر به تشریح چگونگی تبدیل موفق یك سازمان به سازمان یادگیرنده ـ كه دانش را به عملكرد برتر تبدیل می‌كند ـ اختصاص دارد كه به همراه ابزارهای عملی، مثال‌ها و مطالعات موردی در هشت فصل تدوین یافته است؛ در فصل اول به ارزیابی تغییر و تحول عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، هم‌چنین انتظارات جدید نیروی كار، مشتریان و جامعه پرداخته شده است. در این فصل عوامل كلیدی هشت‌گانه‌ای بررسی شده‌اند كه باعث انتقال شركت از حالت مبتنی بر ساخت و تولید (كاریدی) به شركت ساخت و تولید فكری شده‌اند؛ در فصل دوم، مدل سیستمی سازمان یادگیرنده با مروری اجمالی برهریك از زیرسیستم‌های پنج‌گانه ـ یادگیری، سازمان، افراد، دانش، فناوری ـ معرفی گردیده است. هم‌چنین، ماهیت تعاملی و ارتباط مكملی بین این زیرسیستم‌ها نیز بررسی شده است؛ ابعاد، اصول، اقدامات و ایده‌آل‌های هریك از زیرسیستم‌های پنج‌گانه در فصول سوم تا هفتم تشریح گردیده است. هر فصل نمونه‌هایی از بهترین اقدامات سازمان‌های یادگیرنده را در سراسر جهان دربرمی‌گیرد. در پایان هر فصل، 10 نمونه از بهترین استراتژی‌های اجرایی برای ایجاد زیرسیستم مذكور در هر فصل فهرست شده است؛ و در فصل هشتم راهنمایی‌هایی كلی و هم‌چنین 16 گام لازم برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده عرضه گردیده است."

 

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com