صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

افسانه کارآفرینی

افسانه کارآفرینی

کتاب «افسانه کارآفرینی»، نوشته‌ی «مایکل گربر»، ترجمه ی «کاوش حسین تبار و مجید فیاض فر» توسط انتشارات «نخبه سازان»، در «288» صفحه و در سال «1397» منتشر شده است.

این یک افسانه است که کسب و کارهای کوچک به دست کارآفرینان واقعی ساخته می شود. واقعیت این است که اغلب کسب و کارها را کسانی می سازند که قبلا برای دیگران کار می کرده اند (مانند طراحان، نجارها، ...). آنها کار خود را بلد هستند، پس تصمیم می گیرند وارد دنیای کسب و کار شوند، و این تصور خطرناک را دارند که مهارت های فنی بالای شان برای اداره کسب و کاری مربوط به آن تخصص کافی است.

مایکل گربر معتقد است برای راه اندازی کسب و کار کوچک باید فرآیندی هفت مرحله ای را طی کنید

علت برتری كارفرمایان موفق نسبت به دیگران نه در دانش زیاد آن‌ها، بلكه در اشتهای زیاد آن‌ها برای دانستن بیشتر از یك سو و باور به تأثیر فوق‌العاده امور جزئی اما هماهنگ و همگون به اقتصاد سازمان است. از طرف دیگر علت اصلی در ورشكستگی، كسب و كارهای ناموفق، نه عدم شناخت مسئل مالی، اداری، بازاریابی، تولید و مدیریت، بلكه در كافی نبودن اطلاعات از موارد مذكور عنوان شده‌است.

در امریكا تنها كمتر از 4% كسب و كارها، دهمین سال حیات خود را تجربه می‌كنند. تحقیقات نشان می‌دهد كه اشخاصی كه دارای كسب وكارهای مختلفی هستند، بیش از سود حاصله فعالیت می‌كنند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت كه علت ورشكستگی آن‌ها، كم كاری نیست! پس كارفرمایان شكست خورده، چه درس و روشی را می‌بایست یاد می‌گرفتند كه نیاموخته‌اند؟ چرا علی‌رغم وجود تمام اطلاعات سهل‌الوصول در رابطه با چگونگی موفق شدن در كسب و كار، افراد موفق، انگشت شمارند؟

كتاب حاضر به این پرسش پاسخ می‌دهد: اولین اصل در موفقیت یك كسب و كار، درك رابطه بین مالك با كسب و كارش است.

مطالعه این كتاب را به همه كسانی كه در آستانه راه اندازی كسب و كار قرار دارند، صاحبان كسب و كارهای كوچك و بزرگ و همه علاقه مندان به مباحث كارآفرینی توصیه می كنیم.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com