صفحه نخست  »  مدیریت  »  کتاب  » 
0  |  0

ذهن کارآفرینان

ذهن کارآفرینان

کتاب «ذهن کارآفرینان»، نوشته‌ی «کوین جانسون»، ترجمه ی «الهام کیان‌مهر و هاجر معیری‌فرد» توسط انتشارات «بازاریابی»، در «312» صفحه و در سال «1394» منتشر شده است.

"ذهن کارآفرینان" به واقع کتابی متفاوت از کوین جانسون در حوزه‌ی کارآفرینی است. کتابی با روش آموزش توصیفی است، بیشتر کتابهایی که در حوزه‌ی مدیریت و کارآفرینی می‌خوانیم، با آموزش تجویزی نگاشته شده‌اند. به این معنا که یک استاد دانشگاه بر اساس مطالعات و آموزه‌هایش، توصیه‌ها و اصولی را برای اجرا ارائه می‌کند. اما آموزش توصیفی، وصف کردن موفقیتها و شکستها و در نتیجه‌ی ارائه‌ی توصیه‌هایی است که بر اساس تجربیات فرد نویسنده ارائه می‌شود. برای مثال، هیچ‌گاه نمی‌توانم آموزه‌های کتاب "جک سخنی از درون دل" جک ولش را با بسیاری از کتابهای مدیریتی مقایسه کنم. تفاوت دیگر کتاب ذهن کارآفرینان، جسارت و ساختارشکنی قابل تحسین نویسنده است که به مواردی اشاره می‌کند که به این وضوح و روشنی در جاهای دیگر ندیده بودم، برای مثال، آنجا که برخلاف آموزه‌های اساتیدی چون کنت بلانچارد که تأکید بر تعادل در ترازوی زندگی دارد (تعادل بین خانواده و کار) ایشان با ارائه‌ی مثال زدن ماسک ابتدا به خویش و سپس به کودک همراه در هواپیمای دچار سانحه، اعلام می‌کند که برای کارآفرین می‌بایست کارش از خانواده‌اش مهمتر باشد. ویژگی بعدی کتاب، دسته‌بندی همراه با سادگی ۱۰۰ نکته در قالب هفت فصل شامل استراتژی، تحصیل، منابع انسانی، سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش، رهبری و انگیزه می‌باشد.

 

فهرست مطالب کتاب " ذهن كارآفرينان " به شرح زیر است:
فصل اول: استراتژی
فصل دوم: تحصیلات
فصل سوم: مردم
فصل چهارم: سرمایه‌گذاری
فصل پنجم: بازاریابی و فروش
فصل ششم: رهبری
فصل هفتم: انگیزه

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com