1  |  0

تحول حوزه استارتاپی اقتصاد دیجیتال در گرو ورود شتابدهنده ها

تحول حوزه استارتاپی اقتصاد دیجیتال در گرو ورود شتابدهنده ها

مهدی محمدی با تاکید براینکه همکاری شتابدهنده ها با این ستاد باید در جهت ایجاد هدف گذاری، تعیین سیاست های درست و ایجاد شتابدهنده ها در شهرستان ها باشد، تاکید کرد: باید شتابدهنده ها را برای کمک به رفع مسایل مالیاتی و معافیت ها به پارک های علم و فناروی معرفی کرد و یک پلتفرم مشترک با کمک شتابدهنده ها در جهت ایجاد یک دیتابیس جامع و ایجاد جامعه آماری طراحی شود.
وی بر برقراری ارتباط مناسب شتابدهنده ها با ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی تاکید کرد و گفت: شتابدهنده ها باید در جهت رسیدن به اولویت های این ستاد محورهای متنوع سازی فضای استارتاپی حوزه اقتصاد دیجیتال وهوشمند سازی، هوش مصنوعی، بلاک چین، پردازش ابری و مواردی از این قبیل گام بردارند.
وی همچنین به نحوه ایجاد و ارایه تسهیلات به شتابدهنده ها نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد بسته حمایتی با صندوق نوآوری و شکوفایی برای شتابدهنده های دانش بنیان، اختصاص تسهیلات برای تهیه فضای فیزیکی مناسب، کمک به ایجاد شرایط اموزش و مانیتورینگ مناسب و تجهیز فضای شتابدهنده از جمله محورهای ارائه تسهیلات به شتابدهند ها است.
دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در ادامه اظهار کرد: کمک به قرارگیری شتابدهنده تحت پوشش حمایت اتحادیه و انجمن مربوطه، دعوت از شتابدهنده ها برای همفکری، کمک و ححمایت از ستاد در پیشبرد اهداف حمایتی، ثبت یک انجمن سرمایه گذاری ریسک پذیر برای شتابدهنده ها و تصمیم گیر در خصوص وضعیت شتابدهنده ها در صورت سرمایه گذاری در شهرستان ها و حمایت از استارتاپ های مناطق دور افتاده از جمله محورهایی است که باید درباره ارتباط و همکاری با شتابدهنده ها اجرایی شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com