0  |  0

حضور پررنگ زنان کارآفرین در حوزه صنعت البرز

حضور پررنگ زنان کارآفرین در حوزه صنعت البرز

جهانگیر شاهمرادی گفت: البرز دستاوردهای زیادی در این زمینه دارد که بخشی از آن مرتبط به صنایع نو و دانش‌بنیان و مشتمل بر ارائه تولیداتی است که میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.
وی با اشاره به تولید کالاهای اساسی ازجمله داروهای دانش‌بنیان که موجب شده است ایران درزمینهٔ تولید این قبیل داروها جزو سوم تا چهارم در دنیا باشد، گفت: تعداد شرکت‌های دارویی و دانش‌بنیان البرز که در این مورد فعال هستند، بسیار زیاد است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با این توضیح که در کنار تولیدات دارویی در البرز شرکت‌های قوی تولیدکننده کاتالیست و فعال در این صنعت نیز وجود دارد، بیان کرد: طی سال‌های ۹۱ تا ۹۲ و هم‌زمان با اعلام تحریم‌های جدید، یکی از کالاهایی که به‌شدت ما را با آن تهدید کرد و می‌گفتند که در آن موارد تحریم خواهیم شد، کاتالیست های نفت، گاز و دیگر صنایع پتروشیمی بود.
شاهمرادی تاکید کرد: امروز درزمینهٔ تولید کاتالیست ها سه واحد فعال قوی در البرز داریم که از دانش فنی و پیشرفته‌ای در این خصوص برخوردار هستند، این واحدها به تولید می‌پردازند و در بسیاری از زمینه‌ها علاوه بر تأمین نیاز کشور آماده صادرات هستند که این‌ها همه گوشه‌هایی از توانمندی‌های استان البرز در حوزه‌های اقتصادی ازجمله صنعت و تجارت است.
برندهای معتبر دارویی در استان البرز مستقر هستند
وی به وضعیت استان البرز در حوزه پژوهش‌های دارویی که به‌عنوان بخشی از دستاوردهای عرصه انقلاب اسلامی محسوب می‌شود اشاره کرد و گفت: البرز در حوزه دارو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها تنها در پژوهش‌های انجام‌شده در این حوزه که در آینده نتیجه آن مشاهده خواهد شد خلاصه نمی‌شود بلکه در همین بازه کنونی نیز بیشترین میزان صادرات داروهای کلیدی و دانش‌بنیان به سایر کشورها از استان البرز صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه برندهای معتبر دارویی در استان مستقر هستند که دانش‌بنیان بوده، گفت: این واحدها برای تأمین مواد اولیه نیازمند به دیگر کشورها نیستند، این حرکتی رو با جلویی که در حوزه دارو محقق شده نویدبخش این است که در سال‌های آینده نه‌تنها درزمینهٔ تأمین داروهای موردنیاز استان و کشور بلکه در راستای تصاحب حوزه بازار دارویی دیگر کشورها هم گام برمی‌داریم.
شاهمرادی ادامه داد: در حال حاضر استان البرز در تأمین برخی اقلام دارویی کشورهای اطراف ایران فعالیت چشم‌گیری داشته و بالغ‌بر ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار دارویی آن کشورها را تصاحب کرده است و به‌زودی تبدیل به صادرکننده‌ای مهم در عرصه اقلام دارویی خواهیم شد.
وی در خصوص راهکاری‌های افزایش سطح کیفی تولیدات دارویی داخل کشور، گفت: در حوزه دارو نیاز است که تخصصی‌تر صحبت کنیم، در این زمینه از واحدهای تولیدی دارو چند کشور دیگر بازدید داشته‌ایم که در قیاس این واحدها با شرکت‌های دارویی فعال استان البرز باید گفت؛ که شرکت‌های داخلی کشورمان با بهترین استانداردهای دنیا در حال فعالیت هستند.
حضور پررنگ زنان کارآفرین در حوزه صنعت البرز
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه از این استان صادرات دارو انجام می‌شود که خود گواه مطلوبیت سطح کیفی تولیدات در این زمینه است، بیان کرد: برای تولیدات دارویی استاندارهای بسیار سخت گیرانه ای در کشور داریم که موردتوجه است که در امر صادرات داروها این موارد با دقت بیشتری بررسی می‌شود.
شاهمرادی در بخش دیگری در خصوص نقش و حضور زنان در عرصه اقتصادی کشور در سال‌های اخیر نیز گفت: طی این سال‌ها دو تغییر چشمگیر و اساسی در ارتباط با مشارکت زنان در حوزه‌های صنعت و تجارت داشته‌ایم که نخستین مورد حضور زنان کارآفرین در این بخش‌ها است.
وی در ادامه بر اهمیت مشارکت زنان کارآفرین در طرح‌های مهم صنعتی و تجاری تاکید کرد و گفت: عهده‌داری مسئولیت بنگاه‌های اقتصادی پرتوان مشتمل بر دانش‌بنیان و یا تولیدی ازجمله این موارد است که در استان البرز نمونه‌های زیادی از آن را داشته‌ایم و در جریان سفر وزیر صنعت به استان البرز نیز یکی از واحدهایی که مربوط به فعالیت بانوان کارآفرین است مورد بازدید قرار گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: تعداد زنان تحصیل‌کرده و کارآفرینی که در واحدهای صنعتی مشغول بکار شده‌اند، عهده‌دار پست‌های کلیدی و حساس هستند و قسمت‌های مختلف تولید را مدیریت می‌کنند نیز نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com