0  |  5

چگونه کارآفرینی روستایی به اقتصاد هند کمک می‌کند؟

چگونه کارآفرینی روستایی به اقتصاد هند کمک می‌کند؟

«کارآفرینان» افرادی هستند که بنگاه‌های کسب‌و‌کار را ایجاد می‌کنند و «کارآفرینی» فرایندی است که از طریق آن شرکت‌ها راه‌اندازی می‌شوند و در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌گیرند.

اما توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی و پرورش کارآفرینان روستایی مسئله‌ پیچیده‌ای است که تنها با حمایت نهادهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی صورت می‌گیرد. هر چه کسب‌و‌کارها و بنگاه‌های روستایی زودتر تاسیس شوند، توسعه تجاری در روستاها بهتر و سریع‌تر انجام خواهد شد و متعاقبا رشد اقتصادی کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در صنایع کوچک، مناطق روستایی می‌توانند به‌عنوان مهد فرصت‌های تازه برای کارآفرینان نوپا در نظر گرفته شوند. با وجود تمام نارسایی‌ها و کمبودها، باید نقاط قوت را در این مناطق به‌خوبی تشخیص داد و از آنها به‌درستی استفاده کرد. درواقع می‌توان با تقویت نقاط قوت، نواحی روستایی را به‌جایی برای دستیابی به «فرصت‌های بکر» تبدیل نمود.

درکشوری مانند هند، روستاها از نارسایی‌های بسیاری رنج می‌برند. فرصت‌های شغلی در این مناطق بسیار محدود است. از‌این‌رو روانشناسی که در حوزه کسب‌و‌کارهای روستایی هند مطالعه می‌کند در اقدامات خود به ترویج ایده‌های جدید و نوآوری متوسل شده است.

او معتقد است باید کارآفرینان را به تفکر مثبت و خلاقیت تشویق کرد و با ایجاد ذهنیت کارآفرینانه در جهت بهبود و رشد تلاش‌های‌شان اقدام کرد. جوانان روستا تنها با چنین چشم‌اندازی می‌توانند در عصر رشد کارآفرینی روستایی موثر واقع شوند.

چگونه کارآفرینی روستایی به اقتصاد هند کمک می کند؟

البته پیش‌بینی‌های خوبی برای آینده کارآفرینی روستایی در هندوستان وجود دارد:

کارآفرینی روستایی پیش از هر چیز فرصت‌ شغلی ایجاد می‌کند و راه‌حل‌های روشن و شفافی را برای معضلات رو به رشد بیکاری ارایه می‌دهد. توسعه واحدهای صنعتی در مناطق روستایی پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی ایجاد خواهند کرد.

ثانیا، کارآفرینی در روستاها از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری به‌منظور یافتن شغل مناسب جلوگیری می‌کند. به‌علاوه می‌تواند شکاف بزرگ تفاوت‌های درآمدی میان شهروندان روستایی و شهری را برطرف کند. ایجاد امکانات زیرساختی مدرن برای روستاها نقطه شروع مناسبی خواهد بود.

لازم است به‌طور جدی به توسعه کارآفرینی در مقیاس وسیع فکر کرد، حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور. از این رو آژانس توسعه و تامین مالی واحدهای کوچک (MUDRA)،برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در کسب‌وکارهای کوچک ایجاد شد که می‌تواند رشد منطقه‌ای متعادلی را ایجاد کند، از تمرکز واحدهای صنعتی در مناطق شهری بکاهد و توسعه منطقه‌ای را به‌صورت متعادل انجام دهد.

  « كارآفرینی روستایی می‌تواند شکاف بزرگ تفاوت‌های درآمدی میان شهروندان روستایی و شهری را از میان بردارد.  »  

کارآفرینی روستایی توانایی ارتقاء فعالیت‌های هنری و تبدیل آنها به کسب‌وکارهای هنری را دارد. بخش بزرگی از حامیان میراث و فرهنگ سنتی در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. آنها به‌طرز هنرمندانه‌ای صنایع دستی‌شان را خلق می‌کنند و به همان اندازه در بخش هنرهای نمایشی هنرنمایی می‌کنند. از این رو به کمک کارآفرینی روستایی و با حمایت و تقویت هنر و صنایع دستی روستایی، میراث غنی و کهن هندوستان می‌تواند حفظ شود و همواره زنده بماند.

در کشوری مانند هند که در آن مردم همچنان با مسئله بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و بخش عظیمی از جمعیت این کشور ساکن روستاها هستند، کارآفرینی روستایی می‌تواند جوانان روستا را بیدار کند و آنها را در معرض فرصت‌های جدیدی برای کارآفرینی قرار دهد. جوانان می‌توانند از فرصت‌ها برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد استفاده کنند. این مساله در بلندمدت تغییرات زیادی در کیفیت زندگی مردم ایجاد خواهد کرد و به از میان برداشتن مشکلات اجتماعی مانند بی‌سوادی، ازدواج فرزندان، مهاجرت و توانمند‌سازی زنان منتج خواهد شد.

مترجم: نازنین توکلی (کارشناس ارشد مدیریت صنعتی)

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com