0  |  0

چهار جشنواره فین تک، فیلم، استارتاپ و شهر هوشمند برگزار می‌شود

چهار جشنواره  فین تک، فیلم، استارتاپ و شهر هوشمند برگزار می‌شود

این مراسم به عنوان یکی از برنامه های پنجمین گردهمایی بزرگ فناورانه در مرکز فابا که بیش از یک دهه از فعالیت آن می‌گذرد، برگزار شد.
ابراهیم مقدم رئیس هیات مدیره فابا گفت: مشکلی که در حال حاضر احساس می شود، این است که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی نمی‌توانند به راحتی شغلی برای خودشان بیابند. اگر همینطور ادامه بدهیم به جایی نخواهیم رسید. باید در کنار کلاس های تئوری، کلاس های کاربردی را نیز اضافه کنیم تا بعد از دانشگاه افراد بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی افزود: این کمبود را در حال حاضر حس می‌کنیم و امیدواریم دولت در این زمینه ورود کند. ما در این مرکز آماده کمک هستیم.
وی ادامه داد: تا رونمایی نمایشگاه پنجم 11 ماه زمان است و ما در این مدت می توانیم برنامه ریزی درستی انجام دهیم. این مراسم برای رونمایی از نمادهای سه رویداد ITE 2019، جشنواره فیلم تراکنش و دوره DBA بانکداری دیجیتال برگزار شده است. این دوره دکتری که در صدد برگزاری آن هستیم باعث می‌شود مدیران خوبی در این حوزه تربیت شوند.
دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادارت ایران نیز گفت: حوزه بانکداری الکترونیک موضوع بسیار مهمی است و تحولات وسیعی مانند بلاک چین و فین تک در آن اتفاق افتاده است که تغیرات بزرگی در بانکداری ایجاد می‌کند.بلاک چین می‌گوید در یک بستر فنی خاص دو نفر هم می‌توانند به هم اعتماد کنند، طوری که نیاز به نهاد واسطی مانند بانک را با تغییراتی ایجاد کند.
رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار افزود:تکنولوژی های جدید می‌تواند نیاز به شعبه بانکی را کمتر کند. بانکداری دو حوزه مهم دارد. یکی پرداخت و دیگری تسهیلات. در حوزه پرداخت، این روزها موبایل بانکینگ و اینترنت اشیاء وارد میدان شده اند و می‌توان از این دو طریق کارهای حوزه پرداخت را انجام داد.
وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات در آینده می‌تواند تغییر کند به این معنا که اگر بانک بخواهد تسهیلاتی ارائه دهد از طریق سامانه ها اعتبار سنجی کند تا نیاز به خدمات فیزیکی کمتر شود. در حال حاضر سامانه سنجینه برای اعتبارسنجی افراد فراهم شده است که می‌توان از طریق آن اعتبار افراد را رصد کرد و بر اساس آن، تسهیلات مناسب پرداخت کرد.
وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم تمام سیستم بانکی باید به سمت استفاده از این خدمات حرکت کند. اگر در یک افق 10 ساله به تکنولوژی فرصت ظهور ندهند از بازار رقابت جا می ماند.
همچنین دکتر محمد مراد بیات مدیرعامل مرکز فابا در خصوص اهداف برگزاری این رویداد گفت: چشم انداز ما این است که ایران را به مرکز ثقل فناوران صنایع مالی و بانکی خاورمیانه تبدیل کرده و کسب و کارهای بخش خصوصی را توسعه دهیم.
« در پنجمین رویداد در نظر داریم سمینارها، کارگاه معرفی محصول و نشست های مختلف برگزار کنیم. یک بخش نمایشگاهی داریم که علاقمندان می‌توانند در آن شرکت کنند و خدمات خودشان را ارائه‌ دهند.»
وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش های این رویداد، برگزاری دوره دکتری مهارتی بانکداری دیجیتال است که در هر دوره از آن ۱۵ نفر آموزش خواهند دید.
دکتر بیات در پایان گفت: در دل این رویداد چهار جشنواره چهره های ماندگار، فین تک، فیلم، استارتاپ و شهر هوشمند نیز برگزار خواهد شد. ما اعداد و ارقامی که حامیان مالی برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته اند را به صورت شفاف منتشر کرده ایم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com