0  |  0

درآمدهای دانشگاه به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌رود

درآمدهای دانشگاه به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌رود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تفاهم نامه معاونت علمی و دانشگاه آزاد اظهار کرد: معاونت علمی همواره با دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی را در راستای ایجاد اکوسیستم مناسب فناوری و نوآوری پیش می‌برد و تفاهم نامه با دانشگاه آزاد هم در این راستا بوده است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: قرار است دانشگاه آزاد ساختمان‌های خود در سطح شهر را برای استقرار دانشجویان فناور فعال در حوزه دانش‌بنیان معرفی کند.
درآمدهای دانشگاه آزاد به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌رود
وی درباره درآمدزایی دانشگاه آزاد به بیان کرد: عمده درآمد این دانشگاه از محل دریافت شهریه‌ها است و این دانشگاه می‌تواند به سمت دریافت درآمد از استارتاپ‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان برود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه آزاد اظهارکرد: بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه آزاد در بحث جذب اعضای هئیت علمی و نخبگان خارج از کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند.
ستاری درباره تعداد فارغ‌التحصیلانی که از ۱۰۰ دانشگاه برتر به کشور بازگشته‌اند گفت: ماهیانه تعداد دانشجویان بازگشتی به کشور تغییر می‌کند و اکنون تعداد آن‌ها زیاد است، اما هنوز با آن هدفی که ما به دنبال آن هستیم فاصله دارد.
راه برای بازگشت فارغ التحصیلان جوان فراهم شده است
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: آنچه که در برنامه بازگشت فارغ‌التحصیلان برای ما مهم است اکوسیستم مناسبی که هم اکنون شکل گرفته و راه برای بازگشت فارغ التحصیلان جوان فراهم شده.
وی با اشاره به عملکرد بنیاد ملی نخبگان در حمایت از جوانان و دانشجویان کشور بیان کرد: بیش از آنکه از روی بچه‌های خارج از کشور تمرکز داشته باشیم به دانشجویان داخل توجه می‌کنیم و هم اکنون عمده تمرکز بنیاد ملی نخبگان تنها روی جوانان داخل کشور است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com