0  |  0

کاهش مشکلات فارغ‌التحصیلان با افزایش ظرفیت دانش بنیان‌ها

کاهش مشکلات فارغ‌التحصیلان با افزایش ظرفیت دانش بنیان‌ها

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: طرح‌های برون دانشگاهی اعضای هیئت علمی مورد حمایت جدی دانشگاه قرار می‌گیرد.
محمد کافی، در خصوص اهداف دانشگاه فردوسی، اظهارکرد: رویکردها و سیاست‌های ما این است که در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه تلاش کنیم به این شکل که بتوانیم در اداره بهتر کشور سهمی ایفا کنیم و دانشگاه در این جهت به صورت جدی تلاش می‌کند تا تمام دست اندرکاران و استادان تشویق شوند که با جامعه و بازارکار، ارتباط داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی علمی و بین‌المللی‌سازی دانشگاه فردوسی یکی از رویکردهای ما کسب آوازه جهانی دانشگاه فردوسی مشهد است که در این جهت تلاش‌های گسترده‌ای انجام شده است. دانشگاه فردوسی سرآمد و دانشگاه اول کشور در حوزه بین‌المللی‌سازی و دیپلماسی علمی است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود :۱۷۰۰ دانشجو بین‌المللی از ۲۰ ملیت مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در عرصه حرکت در مرزهای دانش با دانشگاه‌های تراز اول دنیا همکاری داریم و تلاش کرده‌ایم با دانشگاه‌های برتر دنیا هم‌گرایی داشته باشیم. با دانشگاه‌های کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه و سوئیس گفت‌وگو کرده‌ایم و تلاش داریم در فعالیت‌های علمی جهانی مشارکت کنیم.
کافی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که در حوزه تبادل دانشجو با کشورهای خارجی نیز گام‌هایی برداریم و انجمن‌های علمی باید در این زمینه پیش‌قدم باشند.
وی با بیان اینکه «طرح‌های برون دانشگاهی اعضای هیئت علمی مورد حمایت جدی دانشگاه قرار می‌گیرد» عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با کارآفرینی و ایجاد ظرفیت برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان با محوریت انجمن‌های علمی، از مشکلاتی که دانشجویان بعد از دانش‌آموختگی با آن مواجه هستند، بکاهیم تا دانشجویان دانشگاه فردوسی بعد از فارغ‌التحصیلی یا هنگام تحصیل توسط صاحبان صنعت به کار گرفته شوند.
کافی با اشاره به اینکه «یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیشرفت دانشگاه شهرت آن است» تاکیدکرد: اگر دانشگاه‌های جامع را از دانشگاه‌های صنعتی جدا کنیم، دانشگاه فردوسی مشهد دومین دانشگاه جامع کشور بعد از دانشگاه تهران است. ما تلاش می‌کنیم تا زمانی که به آرم دانشگاه فردوسی نگاه می‌شود، در ذهن خود یک دانشگاه معتبر به یاد آوردند. تلاش کرده‌ایم در حوزه رتبه‌بندی جایگاه خود را روز به روز بهتر کنیم.
وی با اشاره به اینکه «بیش‌تر از آنکه تعداد انجمن‌های علمی مهم باشد، کیفیت آن‌ها مهم است»، ابراز کرد: انتظار داریم که بیش‌تر به سمت کیفیت‌گرایی حرکت کنیم و آنچه که مهم است یعنی تعامل بیش‌تر با استادان نیز انجام شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com