0  |  0

سهم ۱۰ درصدی زنان در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان

سهم ۱۰ درصدی زنان در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان

زینب حمیدزاده مشاور امور بانوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گزارشی از روند حضور و پیشرفت بانوان در اکوسیستم نوآوری و فناوری ارائه داد.
وی با اشاره به آخرین گزارش شکاف جنسیتی که در سال ۲۰۱۸ توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است، بیان کرد: حضور زنان در مقاطع مختلف تحصیلات دانشگاهی با مردان برابر است.
سهم ۱۰ درصدی زنان در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان
حمیدزاده با تاکید بر افزایش مشارکت زنان در اقتصاد دانش بنیان افزود: از میان ۴۰۷۰ شرکت دانش بنیان، حدود ۴۰۰ شرکت توسط بانوان تاسیس و مدیریت می‌شود؛ همچنین تعداد استارتاپ‌های موفق بانوان هر روز در حال افزایش است.
مشاور امور بانوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های برنامه بازگشت متخصصان خارج از کشور افزود: از میان یک هزار و ۱۰۹ نخبه بازگشته به کشور در قالب این برنامه ۲۲۰ نفر بانوان هستند؛ تمهیداتی در راستای افزایش بازگشت بانوان متخصص و نخبه در نظر گرفته شده است.
مشاور امور بانوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین بیان کرد: برنامه‌ای با عنوان «برنامه توان افزایی بانوان فناور و خلاق» توسط بخش امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده است؛ این برنامه در سه محور الگوسازی، ایجاد زیرساخت و شبکه سازی به ایجاد بستر مناسب جهت حضور هرچه بیشتر زنان فناور و خلاق در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور می‌پردازد.
این نشست توسط وزارت امور خارجه در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی برگزار شد که در آن سفرا و دیپلمات‌های مقیم تهران حضور داشتند.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان، فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، زهراآیت اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و فروزنده ودیعتی مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com