0  |  0

برگزاری دومین نمایشگاه نوآوری و فناوری

برگزاری دومین نمایشگاه نوآوری و فناوری

سعید فرخی در نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و نوآوری استان مرکزی با اشاره به تعداد شرکت های دانش بنیان استان مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی تاکنون بیش از 300 مرکز رشد، شرکت دانش بنیان و واحد تحقیق و توسعه وابسته به صنایع استان برای حضور در دومین نمایشگاه نوآوری و فناوری استان شناسایی شده اند.
وی افزود: درراستای برگزاری نمایشگاه با 94 واحد مذاکره انجام شده اما هنوز جوابی دریافت نشده، نیاز است در برگزاری نمایشگاه حداقل 100 واحد شرکت داشته باشند، برهمین اساس تحقیقات کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و نوآوری استان مرکزی همچنان در زمینه فعالیت های مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان ادامه دارد و در صورتی که چند شرکت در یک زمینه فعالیت داشته باشند به صورت مشترک در نمایشگاه حضور پیدا می کنند.
فرصت یک هفته‌ای دعوت از دستگاه‌ها و مراکز برای شرکت در نمایشگاه
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نمایشگاه باید از تجربه نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب استفاده کرد و نیاز است نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم، چهار کارگروه علمی و پژوهشی با مسئولیت دانشگاه اراک، اجرایی با مسئولیت پارک علم و فناوری، جذب سرمایه گذاری و تجاری سازی با محوریت شرکت شهرک ها و تبلیغات و اطلاع رسانی با مسئولیت اداره کل روابط عمومی استانداری مرکزی برای برگزاری دومین نمایشگاه نوآوری و فناوری استان تشکیل شده است.
فرخی بیان کرد: از امروز به مدت یک هفته باید سهم هر یک از دستگاه ها و دانشگاه ها از دعوت به حضور شرکت کنندگان در این نمایشگاه مشخص شود و البته تعیین وضعیت و مشوقات نیز برعهده خود دستگاه ها قرار دارد، دومین نمایشگاه نوآوری و فناوری استان مرکزی با محوریت ماشین آلات و تجهیزات، سخت افزارهای برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی برفناوری های پشتیبانی، فناوری زیستی و خدمات تجاری سازی از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این استان در اراک برگزار می شود.
پارک های علم و فناوری دهه دوم حیات خود را در ایران می گذرانند
وی عنوان کرد: دومین نمایشگاه نوآوری و فناوری استان مرکزی با مشارکت 20 دستگاه، مرکز و دانشگاه مختلف مثل استانداری، پارک علم و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه های صنعتی، پیام نور، اراک، آزاد اسلامی، جامع علمی و کاربردی، فنی و حرفه ای جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی، شرکت شهرک ها، بنیاد نخبگان، شرکت نمایشگاه ها، پتروشیمی شازند، اداره کل استاندارد، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، فن بازار و انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن این استان برگزار می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: کارگروه استانی باید نسبت به تکمیل تحقیقات شرکت ها، مراکز رشد و واحدهای تحقیقاتی اقدام کرده و زمینه حضور 100 شرکت در این نمایشگاه فراهم شود.
فرخی اضافه کرد: پارک های علم و فناوری دهه دوم حیات خود را در ایران می گذرانند، این مراکز راهبر و تصمیم ساز می کوشند که رویه علمی دانشگاه ها را با اقتصاد دانش بنیان پیوند دهند و فصلی نو از فعالیت های نوین در عرصه کسب و کار راه اندازند که پیامد آن اشتغال پایدار و تولید ثروت باشد، بنابراین دستگاه های اجرایی باید زمینه فعالیت هر چه بیشتر این شرکت ها را فراهم کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com