0  |  0

حرکت استارتاپ ها به سمت توسعه ماهواره‌های کوچک مکعبی

حرکت استارتاپ ها به سمت توسعه ماهواره‌های کوچک مکعبی

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه کشور با حوزه فضا به عنوان یک اقتصاد جذاب مواجه است، از آمادگی این سازمان برای مشارکت و همکاری با سایر دستگاه‌ها خبر داد.
دکتر مرتضی براری در نشست هم اندیشی صاحب نظران ارتباط دانشگاه با صنعت که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه فضا دو اتفاق در حال وقوع است، افزود: مواجه شدن با "اقتصاد نوین فضایی" یکی از این اتفاقات است. ما با بررسی تجربیاتی مانند کشور بریتانیا متوجه می‌شویم در سال ۲۰۱۷ سهم اقتصاد فضای این کشور ۱۴.۷ میلیارد پوند بوده است.
وی ادامه داد: اخیراً نیز لایحه‌ای در دولت این کشور به تصویب رسید که بر اساس آن تا سال ۲۰۳۰ سهم اقتصاد فضایی این کشور به ۴۰ میلیارد پوند خواهد رسید. این امر نشان می‌دهد که صنعت فضایی یک اقتصاد جذاب است.
براری، اتفاق دوم را تحت تأثیر قرار گرفتن فضا با نوآوری و کارآفرینی دانست و ادامه داد: تجربیات جهانی نشان داده است که ۲۰ درصد اقتصاد فضا مربوط به کار تیمی و ۸۰ درصد آن مربوط به بخش خدمات می‌شود و این امر نشان می‌دهد در بخش بالادستی نیاز به سرمایه گذاری است، ولی بیشترین میزان اشتغال مربوط به بخش پایین‌دستی است.
رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه به همین دلیل استارتاپ‌ها به شدت در این حوزه در حال شکل‌گیری است، ادامه داد: تجربیات جهانی حکایت از حرکت استارتاپ ها به سمت توسعه ماهواره‌های کوچک مکعبی است و هدف ما این است که فضا را برای ورود افراد خلاق به اقتصاد فضا آماده کنیم.
براری، از آمادگی این سازمان برای مشارکت با دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در این زمینه دانشگاه‌ها می‌توانند مدل مشارکتی را به ما ارائه دهند.
وی از وجود ۴ میلیون نیروی انسانی تحصیل‌کرده و نقدینگی به‌عنوان دو مؤلفه قدرت‌ساز و توانمندساز کشور یاد کرد و افزود: برخی وجود نیروی انسانی تحصیل‌کرده را تهدید می‌دانند، در حالی که بسیاری از کشورها وجود این مؤلفه را فرصت می‌بینند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com