0  |  0

فضای مجازی فرصتی در اختیار کارآفرینان و مشاغل‌خانگی

فضای مجازی فرصتی در اختیار کارآفرینان و مشاغل‌خانگی

«سادینا آبائی با بیان اینکه کارآفرینان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از فرصت‌های فضای مجازی می‌توانند بهره‌وری‌شان را افزایش بدهند و به اقتصاد مطلوب نزدیک‌تر شوند، گفت: سال‌ها قبل شاید فضای مجازی فناوری، تحمیلی و لوکس شناخته می‌شد ولی اکنون ثابت شده که برای ساختن دنیای فاقد مرز و در روند توسعه جهانی، فضای مجازی بهترین ابزار است. اما متاسفانه به دلیل شناخت اندک سیاست‌گذاران از این فضا، شاهد برخورد سلیقه‌ای و بروز محدودیت‌هایی هستیم که با آموزش صحیح می‌توان آن‌را به فرصتی بی‌نظیر تبدیل نمود.
وی با اشاره به این‌که معایب شبکه‌های اجتماعی مخصوصا نقض حریم خصوصی افراد در آن بر کسی پوشیده نیست، افزود: این یک امر بدیهی است که تکنولوژی مخصوصا فضای مجازی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند اما جدا از معایبی که وجود دارد، این فضا فرصت‌هایی را در اختیار کاربران مخصوصا کارآفرینان و مشاغل خانگی قرار می‌دهد که بی انتهاست و بهره برداری از آن می‌تواند اقتصاد یک کسب و کار را متحول کند.
رئیس هیات مدیره شبکه علمی ایران به اهمیت فضای دیجیتال در جهت رشد و رونق کسب و کار در مناطق محروم و مخصوصا زنان کارآفرین اشاره کرد و اظهار داشت: حضور فعال زنان شاغل و کارآفرین در لایه‌های مدیریتی و تصمیم گیری، مخصوصا کسب و کارهای دیجیتال و در دسترس بودن امکانات سایبری در خانه‌ها و مدارس، این ضرورت را ایجاب می‌کند تا پیشنهاد کنیم از حضور زنان نیز در در تشکیل شورای عالی فضای مجازی، به عنوان یک نهاد تصمیم‌گیر در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور استفاده شود. طبیعتا با توجه به جایگاه زنان کشور هم از نگاه کارآفرینی و هم از نگاه وظایف تربیتی، اجتماعی و مدیریتی که در خانواده دارند، حضور زنان می‌تواند اهداف شورا را پر بربارتر از قبل کند.
آبائی با بیان این‌که نیاز است اقشار جامعه خصوصا کارآفرینان، آموزش لازم و مفید را در نحوه بهره‌برداری از فضای مجازی ببینند، گفت: در شرایط بحرانی که امروز کشور با آن رو به روست، اقتصاد دیجیتال بسیار کمک کننده است چرا که با استفاده از ابزارهای آن می‌توان وارد بازار وسیع جهانی شد و محصولات خود را بدون محدودیت‌های موجود در امر بازاریابی سنتی، دردسترس مصرف‌کننده نهایی قرارداد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com