0  |  0

خدمت رسانی به صاحبان صنایع، هدف اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان

خدمت رسانی به صاحبان صنایع، هدف اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان

شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه نانو فناوری موفق به تولید محصولات مختلف و با کیفیتی شده‌اند که اغلب به دلیل بی توجهی صاحبان صنایع به فرهنگ دانش‌بنیان نادیده گرفته می‌شوند. «تعداد شرکت‌های دانش بنیان از مرز ۴ هزار عدد گذشت» این خبری بود که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری داد و از رشد بسیار خوب تعداد شرکت‌های دانش بنیان ابراز امیدواری کرد.
زمانی که شرکت‌های دانش بنیان کار خود را آغاز کردند مشتریان چندانی نداشتند، اما توانستند با تکیه بر دانش و با تلاش بسیار زیاد رفته رفته جای خود را در اقتصاد ایران باز کنند و با توجه به نوآوری و تولید محصولات هایتک جدیدی که برای اولین بار در کشور ساخته می‌شدند چراغ امید آینده روشن ایران شدند.
سهم فروش شرکت‌های دانش بنیان نانویی به بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید
فناوری نانو یکی از مهمترین فناوری‌هایی است که توانسته برای بسیاری از جوانان و متخصصان اشتغال زایی کند؛ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو در حال گسترش است به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری فروش محصولات شرکت‌های فعال در حوزه نانو به بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.
ایران جوان، امروز توانسته رتبه چهارم فناوری نانو جهان را در اختیار خود بگیرد و محصولات بسیار زیاد و کارآمدی را در این حوزه تولید کند؛ از تولید نانو پوشش‌ها و محصولات آب گریز تا گیرنده‌های امواج مغناطیسی همه و همه دستاورد‌هایی هستند که در شرکت‌های دانش بنیان و با بهره گیری از فناوری نانو ساخته شده اند.
خدمت رسانی به صاحبان صنایع هدف اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان
مهم‌ترین هدفی که شرکت‌های دانش بنیان آن را دنبال می‌کنند خدمت‌رسانی به صاحبان صنایع و بهبود کیفیت محصولات مختلف است؛ هنگامی که با مدیران این شرکت‌ها صحبت می‌کنیم عمده هدف خود را بهبود محصولات و افزایش راندمان آن‌ها بیان می‌کنند.
اما مهم‌ترین مشکلی که شرکت‌های دانش بنیان با آن مواجه هستند مشکلات ارزی و نبود محصولات اولیه و فرهنگ نامناسب اقتصادی است؛ آن‌ها به دلیل مشکلات ارزی توانایی خرید بسیاری از محصولات اولیه را ندارند و همین موضوع سبب شده تا فعالیتشان کند شود.
شرکت‌هایی که شهر به شهر پیشرفت کرده‌اند
اما باز هم در همین شرایط آن‌ها اقدام به تولید مواد اولیه کردند و می‌گویند این مشکل چندان هم برایشان سخت نیست بلکه آن فرهنگ نامناسبی که میان صاحبان صنایع رخنه کرده و به در مغز آن‌ها حک کرده که باید حتما محصول خارجی خریداری کنند برای ما مشکل‌ساز است.
مدیران تمام این شرکت‌های دانش بنیان می‌گویند ما می‌توانیم محصولاتی بسیار باکیفیت‌تر از نمونه خارجی بسازیم؛ می‌توانیم دستگاه‌های صنعتی را به کمک نانو پوشش‌های فوق سخت باکیفیت کنیم؛ می‌توانیم سازگار کننده‌های پلیمری را بسازیم که عملکردشان بهتر از نمونه‌های خارجی است و پوشش‌های ایمپلنتی تولید کنیم که استخوان ساز بدن می‌شوند اما توجه نکردن شرکت‌های دیگر و نادیده گرفتن ما توسط صاحبان صنایع همچون خودروسازان سبب می‌شود تااقتصاد دانش بنیان در کشور جا نیوفتد
اما با وجود تمام این مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در تمام شهرها و استان‌های ایران رشد کرده‌اند و در هر گوشه از این کشور تاسیس شده‌اند و بی حاشیه در حال تولید محصولات باکیفیت هستند؛ اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور شناخته می‌شود و اقتصاد دانش بنیان در حال رسوخ در این صنعت است؛ صنعتی که بطور قطع اگر به آن توجه شود می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور سبب پیشرفت بسیار کشور شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com