0  |  0

اعطای مدرک دانشگاهی بدون کارآفرینی معضل بیکاری را تشدید می‌کند

اعطای مدرک دانشگاهی بدون کارآفرینی معضل بیکاری را تشدید می‌کند

آیت‌الله رسول فلاحتی اظهار داشت: اعطای مدارک دانشگاهی به فارغ‌التحصیلان بدون آموزش مهارت‌های کارآفرینی معضل بیکاری را در جامعه تشدید می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان رشد دانش بشر در طول تاریخ را در سایه پژوهش دانست و عنوان کرد: شیوه‌های متداول تربیت نیروی متخصص در دانشگاه‌ها پاسخگوی تمام نیازهای جامعه نیست زیرا نحوه آموزش فارغ‌التحصیلان با فرصت‌های شغلی موجود همخوانی مناسبی ندارد.
آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه از دیرباز دانش معلول تحقیقات پژوهشگران بوده است تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید پس از فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان خود از آن‌ها حمایت کنند و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان مراکزی کارآفرین از این ویژگی به خوبی برخوردار هستند.
امام جمعه رشت تربیت جوانان توسط مربیان و خانواده‌هایشان و زمینه‌سازی جهت بروز خلاقیت‌ها و حفظ استقلال در آنان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: کارآفرینی جوانان پس از فارغ‌التحصیلی بسیار حائز اهمیت است زیرا دانشجویان هنگام تحصیل باید دانش را به خوبی فرا بگیرند.
آیت‌الله فلاحتی لزوم آشنایی مربیان و مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانش روز را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: آن‌چه جوان در میدان عمل و زندگی مادی نیاز دارد باید فراهم شود و یکی از مهم‌ترین بسترهای تحقق این مهم وجود دانشگاه‌های نسل سوم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان پیام نورانی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب را حاوی مطالب و نکاتی بسیار مهم اعلام کرد و گفت: هدف از استقرار انقلاب اسلامی از همان ابتدا تاکنون هیچ وقت مال‌اندوزی نبود اما می‌توان از ثروت برای توانمندسازی جامعه استفاده کرد.
امام جمعه رشت توجه دانشگاه‌ها به بومی بودن طرح‌ها و تولیدات استان‌ها در زمان پژوهش و ترویج صنایع مختلف در این مراکز را ضروری خواند و ابراز داشت: روابط اجتماعی مردم در استان‌های مختلف متفاوت است بنابراین باید چنین مواردی توسط رؤسای دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مسائل و مشکلات جوانان پس از فارغ‌التحصیلی باید توسط دانشگاه‌ها رصد شود اظهار داشت: ادامه روند تقلیدی در کسب مدرک نمی‌تواند سبب رشد فرد جامعه شود بنابراین برای پیشرفت در بلندمدت باید تلاش مستمر در کنار کارآفرینی در دستور کار قرار گیرد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان نیز در این نشست این دانشگاه را مرکزی کارآفرین اعلام کرد و افزود:‌ حرکت در مسیر دانشگاه‌های کارآفرین از اولویت‌های دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای است زیرا در شرایط کنونی جامعه آموزش‌های مهارتی نقش بسیار مهمی در اشتغال دارند.
رسول شمشادی پذیرش یک میلیون و 200 هزار دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور را از طرح‌های دولت در برنامه ششم توسعه کشور دانست ‌و عنوان کرد: نحوه ارائه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان براساس نیاز استان برنامه‌ریزی می‌شود.
وی از وجود یک مرکز دخترانه فنی و حرفه‌ای در استان گیلان و زمینه‌سازی برای ایجاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران در شرق و غرب گیلان خبر داد و بیان داشت: 7 هزار و 700 نفر دانشجو در هفت مرکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای گیلان مشغول فرا گرفتن دانش و کسب مهارت‌های لازم هستند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com