0  |  0

راه‌اندازی اولین مرکز توسعه کسب و کار مبتنی بر صنعت فضایی

راه‌اندازی اولین مرکز توسعه کسب و کار مبتنی بر صنعت فضایی

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه در تکمیل زنجیره فضایی مسئولیت طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی صلح‌آمیز را داریم، اظهار کرد: آزمایشگاه جدید ۱۵ تست را در همین مجموعه تمیز پیاده سازی کند در حالی که پیش از این برای انجام تست‌های سازگاری ماهواره‌ها از آزمایشگاه EMC صاایران استفاده می‌شد.
به تکمیل زنجیره ماهواره مخابراتی نزدیک‌ می‌شویم
وی افزود: با افتتاح این مجموعه به تکمیل زنجیره ماهواره مخابراتی نزدیک‌تر می‌شویم و طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی تسهیل خواهد شد، از همه پژوهشگران در این عرصه تشکر می‌کنم.
وزیر ارتباطات از تدوین برنامه ۱۰ ساله جدید در حوزه صنعت فضایی خبر داد و گفت: امروز سازمان فضایی رادیوتلسکوپ برای پایش امواج رادیوفضایی دارد که هدیه‌ای برای منجمان است و سرمایه گذاری آن را مجموعه عباس آباد داشته است.
وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که در تکمیل زنجیره فضایی گام‌ها استوار پیش رود، مذاکرات جدی در این خصوص داشتیم و به کاربردی کردن صنعت سنجش فضایی رسیدیم ؛ چهار استان کاری را با سازمان مدیریت در نظر دارند.
آذری جهرمی گفت: تفاهم نامه با وزارت نیرو برای منابع آبی و تفاهم نامه یا وزارت کشاورزی برای پایش سطوح زیر کشت سیب زمینی داشتیم و باید با جهاد کشاورزی به سمتی رویم که پایش سطوح زیر کشت به سراسر کشور تسری یابد، همچنین کار اجرایی پارک گلستان اولین همکاری ما با سازمان حفاظت از محیط زیست است.
ساخت ماهواره «پارس یک» و «ظفر» در دستور کار است
وزیر ارتباطات درباره ماهواره دوستی و پیام گفت: هرچند که ماهواره در مدار قرار نگرفت، اما برنامه‌ای برای سال پیش رو داریم و امیدواریم ماهواره «ناهید یک» که ماهواره مخابراتی است در برنامه پرتاب قرار گیرد، البته تحویل آن به وزارت دفاع در حال انجام است؛ همچنین ماهواره «پارس یک» به وسیله سازمان فضایی ساخته خواهد شد و امیدواریم در بهمن ماه تحویل داده شود؛ علاوه بر آن ماهواره «ظفر» تولیدی دانشگاه علم و صنعت را هم در برنامه داریم.
مدیریت بسیاری از کار‌ها بدون ساخت ماهواره امکان پذیر نیست
وی با اشاره به اینکه انظار نداریم با یک یا دو بار پرتاب ماهواره موفق شدیم، بیان کرد: تجربیات گذشته توشه راه ماست و تولید ماهواره‌های جدید باید شتاب بیشتری داشته باشد؛ این مسئله حائز اهمیت است که امروز مدیریت بسیاری از کار‌ها بدون ساخت ماهواره امکان پذیر نیست و آنچه در ایستگاه‌های زمینی برای ماهواره بوده به سرانجام رسیده است و در بخش ماهواره‌بر هم وزارت دفاع کار‌های خوبی داشته است.
آذری جهرمی ادامه داد: همه ظرفیت مجموعه فضایی پشت سر محققان ما در مجموعه دفاعی است و از آن‌ها تشکر می‌کنیم، البته سال بعد اتمام و تکمیل سامانه بلوک مداری در دستور کار است.
وزیر ارتباطات گفت: ماهواره ظفر و «پارس یک» در دولت یازدهم پیگیری شده است و ماهواره امیرکبیر و شریف که ماموریت‌های آن‌ها تمام شده است، ماموریت‌ جدید خواهند داشت.
آذری جهرمی گفت: سال آینده اولین مرکز توسعه کسب و کار مبتنی بر صنعت فضایی راه‌اندازی می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com