0  |  2

حمایت رایگان از کارآفرینان

حمایت رایگان از کارآفرینان

حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم اظهار داشت: رسانه ملی از همان نخست خود را با این راهبرد منطبق کرد و اگر رسانه ملی پای کار اقتصاد مقاومتی نمی‌آمد، نمی‌توانستیم به بسیاری از موفقیت‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی دست یابیم.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حوزه نظریه و تئوری، بسیار دقیق و منطبق با شرایط روز جامعه است، افزود: در عین حال برای آنکه این سیاستگذاری تبیین بیشتر شده و میان مسئولان باورپذیرتر شود، رسانه ملی به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و از نظرات اقتصاددانان استفاده کرد. اندیشمندان متفق‌القول معتقدند بهترین تئوری برای عبور از وضعیت کنونی کشور، با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی ایران و ویژگی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن که به شکوفایی اقتصاد می‌انجامد، اقتصاد مقاومتی است.
قائم مقام سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین جنگی که در آن قرار داریم، جنگ اقتصادی است و همه دنیا در حال پشتیبانی از دشمنان ایران هستند، یادآور شد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی باید درون‌زا و برون‌نگر باشد. ظرفیت اقتصادی کشور ما به صورت بالقوه در حدی است که می‌تواند به استقلال حقیقی منجر شود.
موسوی‌مقدم با بیان اینکه صدا و سیما تمام جهت‌گیری‌ها را برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم‌راستا کرده و پیوست اقتصاد مقاومتی را آماده کرده‌ایم، گفت: مهمترین ظرفیت صدا و سیما، بالا بودن مخاطبان آن و نفوذ میان مردم است که بر اساس آخرین آمار اعلامی سازمان صدا و سیما، میزان مخاطب و رضایتمندی مردم از رسانه ملی، بالای ۷۰ درصد است که هیچ رسانه‌ای در دنیا چنین ویژگی ندارد.
وی تصریح کرد: برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در رسانه ملی، شیوه‌نامه جدیدی تعریف کردیم و با حذف خط‌قرمزهای سابق که در آن نام بردن از هر کارآفرین، به منزله‌ تبلیغ شمرده می‌شد، به سیاست حمایت از کارآفرینان تغییر رویکرد دادیم. در حال حاضر سیاست رسانه ملی، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی متوسط به پایین است.
قائم مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به مصرف‌گرا بودن جامعه که سبب شده در بسیاری از حوزه‌ها میانگین مصرف انواع کالاها در ایران از سایر کشورها حتی کشورهای دارای جمعیت بیشتر از کشور ما، بیشتر شود، خاطرنشان کرد: در شبکه ایران‌کالا نه تنها برای تبلیغ وجهی از کارآفرینان دریافت نمی‌شود، بلکه کاملاً رایگان به تبلیغ کالاهای آنها می‌پردازیم؛ البته این وضعیت مختص بنگاه‌های اقتصادی متوسط به پایین است.
به گفته موسوی‌مقدم، صدا و سیما حتی در بخش آگهی‌های بازرگانی نیز اگر قرار باشد ضریب‌های واقعی هزینه تبلیغات را اعمال کند، درآمد آن چندین برابر مبلغ فعلی خواهد بود اما در نرخ‌ها کمک شده تا اقتصادمقاومتی محقق شود؛ به گونه‌ای که حتی در گزارش‌های خبری نیز به تبلیغ کالاهای کارآفرینان پرداخته می شود.
وی تأکید کرد: اگرچه رسانه ملی توانسته به خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی به وظایف خود عمل کند اما در بخش مجریان دستگاه‌های دولتی، این تعهد به اجرای اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود و مجریان در حوزه اجرا، کنترل و نظارت به طور جدی پای کار نیامده‌اند. همچنین بانک‌ها نتوانسته‌اند به وظیفه خود در جهت اصلاح سیاست‌های حمایتی عمل کنند. در برخی موارد متأسفانه متولیان امر به جای تکیه بر درون‌زا بودن تولیدات ما، نیم‌نگاهی به بیرون دارند.
این مقام مسئول با بیان اینکه قرار است مجلس در بودجه سال آینده ۴۲ هزار میلیارد تومان به بخش یارانه‌ها اختصاص دهد، گفت: به دلیل همین ناتوانی متولیان دستگاه‌های اجرایی در اجرا و نظارت بر روند اقتصاد مقاومتی، مجلس در تصویب این بخش از لایحه بودجه، دچار تردید است چرا که در سال ۹۷ حجم زیادی ارز دولتی به کالاهای اساسی داده شد اما همچنان واردکنندگان اقدام به فروش کالاهای اساسی بر اساس ارز ۱۲ هزار تومانی کرده‌اند. بنابر اعلام بانک مرکزی، ۷۰ درصد رشد بی‌رویه قیمت‌ها به بخش کالاهای اساسی اختصاص دارد که به طور صد درصد از ارز دولتی استفاده کرده بودند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com