0  |  0

تجاری سازی ۱۱محصول دانش بنیان

تجاری سازی ۱۱محصول دانش بنیان

اسحاق رسولی اظهار داشت: 11 محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اردبیل به بازار عرضه شده که به مرحله تجاری‌سازی رسیده و به‌کارگیری سرمایه‌‌های راکد در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از مدت‌‌ها پیش در دانشگاه آزاد استان اردبیل آغاز شده است.
وی با اشاره به این که بزرگ‌ترین دستاورد توجه به امور دانش بنیان، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین است تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید در صنعت و اقتصاد دانش‌بنیان پیشتاز باشند و در این راستا اختیارات واحدهای دانشگاه آزاد در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان، افزایش می‌یابد.
رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل درباره هدایت سرمایه‌‌‌های راکد واحدهای دانشگاهی به سمت موضوعات دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای استادان دانشگاه به سمت توسعه پژوهش و پژوهش‌های کاربردی است و در گذشته هم بودجه تکلیفی و تعیین شده‌ای برای فعالیت‌های پژوهشی وجود داشت.
وی افزود: به کارگیری سرمایه راکد واحدهای دانشگاه آزاد به سمت موضوعات دانش‌بنیان و اختصاص شهریه متغیر پایان‌نامه‌‌های تحصیلات تکمیلی به فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی روشی کارآمد بوده که منبع آن مشخص است و واحدهایی که در زمینه تحصیلات تکمیلی پیشقدم هستند به دلیل بهره‌مندی از نیروی محقق توانمند، برای توسعه پژوهش‌‌های کاربردی می‌توانند از این منبع استفاده کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: ظرفیت‌‌های خالی در حوزه‌‌‌های مختلف وجود دارد که باید به شکل هدفمند مورد استفاده قرار گیرد و در حال حاضر، دو مزرعه و زمین کشاورزی در دانشگاه آزاد اردبیل داریم که فعالیت‌‌های کشاوررزی و دامپروری دانش بنیان در این زمین زراعی آغاز شده است
وی تصریح کرد: درحال حاضر، نوع خاصی از بوقلمون را در این مزرعه پرورش می‌دهیم که جنبه صادراتی دارد و با مشارکت دانش بنیان با بخش صنعت، صادرات این محصول را آغاز کردیم.
رسولی بیان کرد: به کارگیری سرمایه‌‌های راکد در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان از مدت‌‌ها پیش در دانشگاه آزاد استان اردبیل آغاز شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com