0  |  0

اجازه ندهیم نیروهای جوان کشور به سرمایه‌های خاموش تبدیل شوند

اجازه ندهیم نیروهای جوان کشور به سرمایه‌های خاموش تبدیل شوند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم اتقلاب بر استفاده از توان نیروی جوان کشور، با پول می‌توان تکنولوژی خرید اما نمی‌توان صاحب آن شد بنابراین باید نیروهای نخبه را به سمتی هدایت کرد تا بتوان از علم آنان در فعالیت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.
وی درخصوص بیانات رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب» نیز گفت: بخش اصلی صحبت مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مربوط به جوانان است، بیش از 40 بار لغت جوانان آمده است، کاری که ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت جدی به دنبال آن هستیم که جوانان در جامعه تاثیرگذار باشند که ظهور و بروز آن را در شرکت‌های دانش‌بنیان و رقابت‌های علمی می‌بینید.
ستاری در خصوص فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت تحقق بیانات رهبری هم توضیح داد: آمار کنونی شرکت‌های دانش‌بنیان، مرز چهار هزار و 200 شرکت را گذرانده است واتفاقات خوب اقتصادی برای جوانان فعال در این زمینه‌ها در حال شگل‌گیری است.
وی یادآور شد: امروزه نسلی از کارآفرینان، توسعه پیدا کرده که در انتخابات دو سه روز قبل اتاق بازرگانی شاهد نمونه‌ای از آن بودیم که در نتیجه، موسسان جوان تعداد زیادی استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان، جایگزین قدیمی‌ها در این حوزه شده‌اند و خود این امر نویدبخش اقتصادی است که نوآوری و ابتکار در آن وجود دارد.
به گزارش ایرنا، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیهٔ «گام دوم انقلاب» از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد که در آن برای استمرار راه انقلاب اسلامی به تبیین دستاوردهای چهل سال گذشته می‌پردازد.
در این بیانیه با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» توصیه‌هایی به ویژه برای جوانان ارائه شده است.
آیت‌الله خامنه‌ای برداشتن «گام دوم» به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل شامل ثبات وامنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، موتور پیشران کشور درعرصهٔ علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی واقتصادی و عمرانی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقهٔ خدمت‌رسانی، ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفهٔ عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان بیان داشتند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com