0  |  0

تصمیم بودجه‌ای دولت برای توسعه فناوری

تصمیم بودجه‌ای دولت برای توسعه فناوری

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: مجموعه دولت برای توسعه فناوری در کشور و از جمله توسعه پارک‌ها و مراکز رشد بودجه بیش از ۷۰ درصدی را پیش بینی و تصویب کرده است.
عطاالله ربانی در جلسه و نشست مشترک پارک علم و فناوری البرز با شرکت‌های فناور عضو پارک گفت: در حالی سال ۱۳۹۷ را به پایان می‌رسانیم که رخدادهای بسیاری در حوزه اقتصادی، فناوری و اشتغال و کارآفرینی کشور رخ داده که پارک علم و فناوری البرز و شرکت‌های مستقر در این پارک نیز به نوعی از آن متأثر بوده‌اند.
ربانی بر تلاش و عزم جدی همگانی برای موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پارک علم و فناوری البرز و شرکت‌های مستقر در این پارک همانطور که در سال ۹۷ شاهد موفقیت‌ها بودند در سال ۱۳۹۸ نیز با تلاش بیشتر در این مسیر گام بر می‌دارند تا تلاش‌های بیشتری به ثمر بنشیند و موفقیت‌های بیشتری کسب شود.
رئیس پارک علم و فناوری البرز در این نشست با اشاره به بازدید مسئولان ملی و استانی از این پارک گفت: مسئولان، مدیران و معاونان سازمان برنامه و بودجه در بازدید از پارک علم و فناوری و شرکت‌های فناور و دانش بنیان از توانمندی‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجموعه تمجید کرده و لذت بردند و این حاکی از این است که ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها و زحمات همه در این مجموعه در مسیر موفقیت قرار دارد چرا که آنها تاکید کردند که از پارک علم و فناوری البرز و شرکت‌ها و واحدهای فناور حمایت بیشتری خواهند کرد.
ربانی به رشد و پیشرفت شرکت‌های این پارک اشاره کرد و افزود: تعداد شرکت‌های پارک علم و فناوری البرز که مورد حمایت و پذیرش قرار گرفته‌اند، در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ شرکت رسیده و تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان نیز بعد از تهران، اصفهان، خراسان رضوی به رتبه چهارم با حدود ۱۶۵ شرکت دانش بنیان رسیده که برای استان نوپای البرز بسیار مهم است.
رئیس پارک علم و فناوری البرز به ظرفیت منابع انسانی و اقتصادی و صنعتی استان البرز اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری هم در راستای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها گام بر می‌دارد که خوشبختانه این موفقیت‌ها در ابعاد اشتغال، فروش شرکت‌ها و صادرات آنها کاملاً مشهود است که نسبت به سال‌های گذشته قابل توجه بوده است.
وی به تفاهم نامه‌های خوب پارک علم و فناوری البرز با دستگاه‌ها و سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر حمایت‌های استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان خوشبختانه با بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی از جمله اوقاف تفاهم نامه خوبی را امضا کردیم که این سازمان آمادگی دارد هم زمین در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و دانش بنیان قرار دهد و هم به آنها تسهیلات بدهد.
رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی گفت: یکی از امتیازات پارک علم و فناوری البرز برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان قرار داشتن در کنار این مجموعه عظیم علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی است که فرصت‌های خوبی را برای این شرکت‌ها فراهم می‌کند.
ربانی از تمهیدات لازم برای توسعه فضای فیزیکی برای پارک البرز و در عین حال از برنامه‌های این پارک برای توسعه مشاوره‌ها، برگزاری کارگاه‌ها و رویدادها خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در سال ۹۸ با کیفیت و کمیت بیشتر برگزار و دنبال خواهد شد که یکی از این برنامه‌ها برگزاری دوره‌های توانمندسازی با وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
رئیس پارک علم و فناوری البرز در پایان برای همه شرکت‌های دانش بنیان و فعالان پارک البرز آرزوی موفقیت کرد و از آنها خواست با قدرت و اراده برای سال آینده آماده شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com