0  |  0

۵۲۰۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی اردبیل ایجاد شد

۵۲۰۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی اردبیل ایجاد شد

خلیل نیکشاد تصریح کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین به انواع سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شد که تا کنون ۹۰ درصد از فعالیت‌های آن به اتمام رسیده است.
وی افزود: بیش از ۱۵ هزار هکتار طرح‌های مطالعاتی آبیاری تحت فشار در استان صورت گرفته است که به طور قطع با شروع عملیات اجرایی آنها شاهد تحول مهمی در منطقه خواهیم بود.
نیکشاد تصریح کرد: امسال فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در ارتباط با افزایش ضریب مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان کاشت و داشت و برداشت محصولات کشاورزی استان صورت گرفته است به گونه‌ای که بیش از ۱۸۰ درصد جذب اعتبار در خصوص واگذاری تراکتور و کمباین و دیگر ادوات دنباله بند کشاورزی را شاهد بودیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به میزان اشتغالزایی در این بخش، افزود: خوشبختانه امسال برای تعداد پنج هزار و ۲۶۴ نفر به صورت مستقیم و پایدار کارآفرینی ایجاد شده است که این تعداد افراد دارای مشخصات ثبت شده و کد در سامانه کارآفرینی هستند که در بخش‌های مختلف دامداری و زراعت و صنایع تبدیلی و تکمیلی و واحدهای گلخانه‌ای مشغول به کار هستند.
وی گفت: در طی ۱۵ ماه گذشته ۱۱۷ طرح راکد در چرخه تولید و فعالیت قرار گرفته است که این واحدها در مدت پنج تا ۱۰ سال گذشته غیر فعال بودند و سیاست راه‌اندازی دیگر طرح‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود.
نیکشاد در مورد اقدامات انجام گرفته در زمینه گسترش واحدهای گلخانه‌ای در استان یادآور شد: احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در دشت مغان شروع شده و ۳۰۰ هکتار از آن نیز واگذار شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: برای اتمام این پروژه مهم ملی ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق استانداری اختصاص یافته است و عملیات اجرایی آن با دقت و شتاب هرچه بیشتری ادامه دارد و کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز به این مهم ورود پیدا کرده و عملیات اجرایی ۱۰۰ هکتار گلخانه را نیز در دستور کار خود دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com