0  |  0

نوآوری و خلاقیت، حلقه گمشده بسیاری از صنایع

نوآوری و خلاقیت، حلقه گمشده بسیاری از صنایع

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی اظهار داشت: الحمدالله خداوند متعال به ملت ایران لطف کرد و اتفاقی که همه انبیا و ائمه معصومین(ع) برای آن تلاش کردند و حاکمیت خداوند بر جامعه بیاید در این زمان رخ داد و انقلاب اسلامی در ایران ایجاد شد.
ناصری یزدی افزود: انقلاب اسلامی ایران زمینه استقلال کشور را فراهم کرد و در بحث اقتصادی و علوم مختلف هم هر جایی که تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بود و به خداوند توکل داشتیم، توانستیم به بالاترین پیشرفت‌ها دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه عدم توجه به استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی موجود در مجموعه‌های مختلف یکی از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد گفت: چرا باید یک فرد با عنوان معلم وارد مدرسه شود و پس از 30 سال همچنان معلم باقی بماند تا بازنشسته شود.
امام جمعه یزد افزود: این فرد می‌تواند در طول فعالیت خود مورد حمایت قرار گیرد و خود هم تلاش کند تا بتواند زمینه‌های پیشرفت خود را فراهم کرده و خود زمینه پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف را فراهم کند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بروجرد:کارآفرینی باید توسعه یابد؛ ایجاد مراکز رشد و نوآوری
ناصری یزدی افزود: همین موضوع در ارتباط با کارگران هم وجود دارد، یک فردی که به عنوان کارگر وارد محل کار خود می‌شود می‌تواند مراحل ترقی را طی کند و پس از چند سال خودش به عنوان کارآفرین دست چند نفر دیگر را بگیرد و آنها را مشغول به کار کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: با این وجود این کارگر تنها به یک کار مشغول می شود تا 30 سال فعالیت وی ادامه پیدا کرده و بعد از آن با همان عنوان کارگر بازنشسته شود و به خانه برگردد.
وی افزود: هر یک از افرادی که به عنوان مدیر در هر بخشی فعالیت دارند باید به پیشرفت و بهبود فعالیت افرادی که در کنار وی کار می‌کنند هم توجه داشته باشد، کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد از جمله مهمترین ضرورت‌هایی است که در بخش‌های مختلف جامعه ما باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که نیاز امروز صنعت و تولید در کشور است، بحث نوآوری و خلاقیت است که متاسفانه در طول سال‌های قبل خیلی مورد توجه نبوده و همین موضوع هم سبب شده که برخی از تولید کنندگان توان رقابت با دیگر نمونه‌ها را از دست بدهند و با شکست مواجه شوند.
ناصری یزدی بیان کرد: اتکای به خدا و اطمینان کردن به قدرت خداوند زمینه موفقیت و پیروزی در تمام امور را فراهم می‌کند و به عنوان نردبان ترقی برای تمام انسان‌ها به حساب می‌آید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ایران ظرفیت های بسیار گسترده ای در حوزه‌های مختلف دارد گفت: در صادرات قوی، با جدیت و با کیفیت باشیم و به سود حداقلی اکتفا کنیم تا بتوانیم بازارهای بیشتری را به دست آوریم.
وی افزود: پیش نیاز این موضوع این است که ما در تولیدات و واردات خود هم به پیشرفت کشور توجه داشته باشیم و علاوه بر اینکه اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب تولید می‌کنیم، واردات را هم بر اساس نیاز کشور انجام دهیم نه اینکه به دنبال سود بیشتر در واردات باشیم

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com