0  |  0

هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری برگزار می‌شود

هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری برگزار می‌شود

رئیس پارک فناوری پردیس ضمن تاکید بر ضرورت درگیر کردن تمامی عناصر و بازیگران زیست‌بوم نوآوری و فناوری در اینوتکس ۲۰۱۹، یادآور شد: همزمانی این رویداد با نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه فرصت خوبی را برای مجموعه‌های ایرانی فراهم می‌کند. مهدی صفاری‌نیا در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۱۹) با بیان اینکه مهم است بازیگران و عناصر زیست بوم نوآوری و فناوری را در نمایشگاه اینوتکس درگیر کنیم، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های تجاری و نیز فناوری در حوزه‌های مختلفی همچون نانو، فناوری اطلاعات و غیره برگزار می‌شود؛ اما نمایشگاهی که در آن بتوان همه عناصر و بازیگران زیست بوم نوآوری را درگیر کرد، نداشته‌ایم.
وی تاکید کرد: این در حالی است که رویکرد جهانی به سمت ایجاد زیست بوم‌های نوآوری برای شکوفایی استعدادها و آشنایی با سرمایه‌گذاران، انتقال تکنولوژی و تبادل تکنولوژی در عرصه بین‌المللی رفته و ما نیز باید چنین رویکردی اتخاذ کنیم که اتفاقاً اینوتکس در دو سال اخیر در کنار فناوری در حوزه نوآوری متمرکز شده است.
رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به حضور استارتاپها، سرمایه گذاران، مخترعان و حتی سیاست گذاران در نمایشگاه اینوتکس را فرصت خوبی برای آشنایی جوانان با اکوسیستم نوآوری و نیز دیدار برگزارکنندگان رویدادها با سرمایه گذاران دانست و افزود: تاکنون نزدیک به هزار شرکت و استارتاپ در ۲۵ هزار بازدیدکننده در اینوتکس وجود داشته و بیش از ۱۰۰ تفاهم‌نامه در آن به امضا رسیده است، با این حال هشتمین دوره این رویداد متفاوت خواهد بود.
صفاری‌نیا ضمن بیان یکی از تفاوت‌های اینوتکس با سایر نمایشگاه‌ها، تاکید کرد: شرکتهای فناور نمی‌توانند محصولات قبلی خود را به نمایشگاه بیاورند، بلکه صرفاً مجاز به ارائه محصولات جدید خود هستند؛ ضمن آنکه اصراری هم نداریم که این محصولات وارد بازار شده باشند.
وی همچنین حضور برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی، کارگزاران، شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد، منتورها و مشاورین و رسانه‌های استارتاپی را در اینوتکس مهم دانست و یادآور شد: علاوه بر برگزاری رویدادهای ترویجی یک استیج دائمی برپا خواهد بود و می‌توان گفت این رویداد صرفاً یک نمایشگاه نیست، بلکه مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها و رویدادها را شامل می‌شود.
صفاری‌نیا همچنین هم زمانی و هم جواری اینوتکس ۲۰۱۹ و اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه را یادآور شد و گفت: مدعوین این مجمع که امسال برای نخستین بار به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی آن برگزار می‌شود، از نمایشگاه بازدید خواهند کرد و این موضوع فرصت خوبی را برای مجموعه‌های ایرانی فراهم می‌کند.
وی همچنین به برنامه نیم روزه‌ای تحت عنوان "مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان" که همزمان با اینوتکس برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: تاریخ برگزاری این برنامه دوشنبه ۲۰ خرداد در محل نمایشگاه خواهد بود و ۱۰۰ شرکت بزرگ دانش‌بنیان و نیز مدیران تصمیم‌گیر در حوزه سیاست‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان نیز در آن حضور دارند.
هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۱۹) یکشنبه ۱۹ خرداد تا چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸ در سالن ۴۰ و ۴۴ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com