0  |  0

حضور ویژه استارتاپ‌ها در نمایشگاه کتاب

حضور ویژه استارتاپ‌ها در نمایشگاه کتاب

ایوب دهقانکار در نشست خبری سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در سرای قلم اظهارکرد: امسال در شورای نظارت نمایشگاه، سه کارگروه نظارت شامل کارگروه ناظر بر ناشران داخلی، خارجی و امور مالی و اجرایی نمایشگاه به عنوان بازوی هم‌افزا در مقام عوامل اجرایی فعالیت دارند.
دهقانکار افزود: امسال به‌واسطه اجرای سیاست شفاف سازی کمترین اصطکاک را در حوزه اجرا و بالاترین تعامل را در زمینه کارگروه‌های ویژه و کمیته های نظارت بر برنامه های سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران شاهد بودیم.
وی اظهارکرد: همچنین برای اینکه نظارت‌های اعضای ‌کارگروه محدود به بازدید میدانی نباشد، سامانه دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و رسیدگی به پیشنهادات با شماره 10003851 راه اندازی شد تا از نظر همه کسانی که علاقه دارند در این رویداد فرهنگی مشارکت داشته باشند برخوردار شویم.
دهقانکار با اشاره به اهمیت بحث یارانه خرید کتاب که از سیاست های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: با توجه به سیاست تخصیص اعتبارات و عدم تحقق به موقع آن، در این دوره نمایشگاه اهتمام ویژه به این امر شد به نحوی که برای خرید یارانه کتاب در نمایشگاه از دی و بهمن ماه سال گذشته استارت تامین اعتبار زده شد که با نگاه فرهنگی دولت و رایزنی وزیر فرهنگ با دکتر جهانگیری معاون رئیس جمهوری، یارانه مورد نیاز تامین شد.
سخنگوی سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این راستا ثبت‌نام‌ها برای دریافت بُن کتاب در جریان است و در برخی موارد به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به افزایش 50 درصدی مبلغ بن کارت‌ها، تعداد دانشجویان و طلاب ثبت نامی برای دریافت بن کتاب را قابل توجه خواند.
دهقانکار افزود: در حال حاضر هم ثبت نام درخواست بن مشارکتی موسسات، مراکز علمی، پژوهشگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در حال انجام است.
** حضور ویژه استارتاپ‌ها در نمایشگاه کتاب
وی اظهارکرد: بخش ویژه نمایشگاه کتاب امسال به منظور تامین نگاه اقتصادی، به روزرسانی فرهنگ و استفاده از فناوری های نوین به حضور استارتاپ ها اختصاص یافت.
دهقانکار ادامه داد: امسال بین 50 تا 100 استارتاپ فرهنگی را در نمایشگاه خواهیم داشت که هدف از راه اندازی این بخش ورود فناوری‌های جدید به حوزه نشر است. حضور این صاحبان ایده به توسعه فرهنگ و درآمدزا کردن حوزه نشر کمک می‌کند.
وی همچنین به تلاش متولیان نمایشگاه برای تحقق بیانیه دوم انقلاب مطرح شده از سوی رهبری در سال گذشته، اشاره و تاکید کرد: در حال رایزنی برای اجرای برنامه‌هایی در نمایشگاه هستیم تا زمینه تحقق این بیانات فراهم آید.
به گزارش ایرنا، سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از چهار تا 14 اردیبهشت با شعار «خواندن، توانستن» در مصلی تهران میزبان کتاب دوستان خواهد بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com