0  |  7

کارآفرینان سازمانی چگونه به موفقیت کسب‌و‌کار کمک می‌کنند؟

کارآفرینان سازمانی چگونه به موفقیت کسب‌و‌کار کمک می‌کنند؟

همه کسب‌و‌کارها به رهبرانی نوآور نیاز دارند. کارآفرینی درون سازمانی، مفهوم جدیدی است که برای آن دسته از کارکنان سازمانی که از ویژگی‌های کارآفرینی برخوردارند، تعریف می‌شود.

آنها از هوش کسب‌وکار خوبی برخوردارند و دائما در اندیشه بهبود و ارتقا فرآیندهای کسب‌وکار برای رسیدن به موفقیت ببیشتر هستند. در ادامه ویژگی‌های کارآفرینان سازمانی و نقشی که آنها برای ایجاد سازمانی موفق ایفا می‌کنند را مطرح می‌کنیم:

کارآفرینی سازمانی چیست؟

کارآفرینی سازمانی به‌عنوان فرایندی تعریف می‌شود که طی آن افرادی با ویژگی‌های کارآفرینانه برای شرکت‌ها کار می‌کنند. کارآفرینان درون سازمانی برخلاف کارکنان عادی که به‌سادگی ایفای نقش می‌کنند، متفکران کسب‌وکار در سازمان هستند و به خلق تصویر بزرگتری از سازمان فکر می‌کنند.

کارآفرینان سازمانی مسئول خلق ایده، الهام بخشی، هدایت و ایجاد انگیزه برای دیگر کارکنان هستند. آنها اقدامات مهمی را برای بهبود عملکردهای کسب‌و‌کار انجام می‌دهند و با اهداف‌شان به‌منظور ایجاد نتایج عالی روبه‌رو می‌شوند.

خط فکری کارآفرینان سازمانی تقریبا مشابه کارآفرینان است. آنها به‌دنبال افزایش رشد شرکت هستند. لازم است که ارزش و اهمیت کارآفرینی سازمانی برای شروع برنامه های جدید و پیشرفت در کسب و کار افزایش یابد. کارآفرینان سازمانی می‌توانند همکاری بسیار خوبی با کارآفرینان داشته باشند، زیرا کارآفرینان به آنها کمک می‌کنند میزان تولید را در سازمان‌شان ارتقا بخشند.

تفاوت بین کارآفرین سازمانی و کارآفرین این است که کارآفرین درون سازمانی بر عملیات شرکت متمرکز است در حالیکه کارآفرین بر چشم انداز و اهداف کلی کسب و کار متمرکز است.

کارآفرینان سازمانی بخشی ضروری کسب و کار هستند، زیرا آنها از طریق ایده ها و پیاده سازی استراتژی ها انگیزه کافی برای رشد شرکت ایجاد می کنند.

در‌ادامه مزایای استخدام کارآفرینان سازمانی را در شرکت بررسی می‌کنیم:

1.کارآفرینان سازمانی بهره‌وری کسب‌و‌کار را افزایش می‌دهند

کارآفرین سازمانی فردی است که اساسا بر عملکرد شرکت متمرکز است. آنها از بهره‌وری موثر تیم‌شان اطمینان دارند. آنها برای عواملی که باعث بروز اختلال و اشکال در جریان‌های کاری می‌شود راه حل هایی را مطرح می‌کنند و برای این‌کار مهارت‌های خوبی دارند. آن‌ها برتحقق اهداف کاری که برای رسیدن به مایلستون‌ها لازم است، متمرکزند.

کارآفرینان‌سازمانی به تیم‌های خود در سازمان انگیزه می‌دهند تا نسبت به اهداف‌سازمانی گرایش پیدا کنند. آن‌ها جریان‌های کاری را دنبال می کنند و به‌طور مداوم راه‌هایی برای بهبود محصول یا خدمت نهایی شرکت ارائه می‌دهند.

کارآفرینان سازمانی چگونه به موفقیت کسب ‌و کار کمک می‌کنند؟

2.کارآفرینان سازمانی حل‌کننده مسائل و چالش‌ها هستند

کارآفرینان سازمانی نسبت به بهبود فرایندها و سیستم‌های شرکت احساس تعهد می‌کنند. هر عاملی ‌را که از سرعت خروجی و ارایه محصول کسب‌و‌کار می‌کاهد به چالش می‌کشند. آنها با بررسی مسائل و پیشنهاد راهکارهای خلاقانه برای حل مسئله این کار را انجام می‌دهند.

کارآفرینان سازمانی شکاف‌‌ها را در کسب‌و‌کار مشاهده کرده و سعی می‌کنند آنها را برطرف کنند. رویه‌ها و فرایندهایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی می‌کنند و به‌دنبال راهی برای بهبود بخشیدن این رویه‌ها هستند. کارآفرینان سازمانی فرصت‌ها را نشانه می‌روند و کسب و کارها را برای اعمال تغییرات جسورانه در راستای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر تشویق می‌کنند.

3.کارآفرینان سازمانی نوآوران سازمان هستند

کارآفرینان درون سازمانی افرادی نوآور هستند و تغییرات مؤثری را در شرکت ایجاد می‌کنند. آن‌ها متوجه می‌شوند شرکت به چه اقداماتی برای رسیدن به سطح جدیدی از رشد و پیشرفت نیاز دارد. آنها همیشه راه حل‌هایی را متصور می‌شوند که عملیات شرکت را بهتر و متمایز از قبل می‌کند.

4.کارآفرینان سازمانی ریسک می‌کنند و از شکست نمی‌ترسند

کارآفرینان سازمانی ریسک‌پذیران شجاعی هستند که از اعمال تغییرات اساسی در سازمانی که برای آن کار می‌کنند، ترسی ندارند.

آنها مشتاقند تا هر‌چیزی را برای رسیدن به راه‌حل و تصمیم درست به چالش بکشند. کارآفرینان درون سازمانی ریسک‌هایی را متحمل می‌شوند که ممکن است در‌ نظر دیگر کارکنان الزامی به پذیرش این ریسک‌ها نباشد.

کارآفرینان درون سازمانی از شکست هراسی ندارند و می‌دانند که گاهی اوقات شکست اجتناب ناپذیر است. اما این را هم می‌دانند که به‌راحتی دلسرد و متوقف نمی‌شوند. به سرعت از اشتباه‌هاتشان یاد می‌گیرند تا بهتر عمل کنند و همواره رو به جلو مسیر خود را ادامه می‌دهند. آنها مشتاق بررسی گزینه‌هایی هستند که کسب و‌کار را به سوی افق‌های تازه‌ای سوق دهد. 

5.کارآفرینان سازمانی کسب‌و‌کارتان را به سطح بالاتری می‌رسانند

کارآفرینان سازمانی کارکنان ارزشمندی هستند. مهم است که صاحبان کسب‌و‌کار برای شناسایی و تشخیص کارآفرینان سازمانی آموزش دیده باشند و به آنها اجازه رهبری در سازمان را بدهند.

هنگامی که این افراد را در سازمان شناسایی کردید، پس از آن باید ترفیع بگیرند و برای برعهده گرفتن مسوولیت مدیریت عملیات شرکت‌تان آماده شوند.

کارآفرینان سازمانی در نقش رهبر سازمان می‌توانند به منزله گوهری گران‌بها برای سازمان باشند که اهداف کسب و کار را تقویت می‌کنند.

  «کارآفرینان درون سازمانی از شکست هراسی ندارند. می‌دانند که به‌راحتی دلسرد و متوقف نمی‌شوند. آنها مشتاق بررسی گزینه‌هایی هستند که کسب و‌کار را به سوی افق‌های تازه‌ای سوق دهد.»  

مهارت‌های کارآفرینی سازمانی‌تان را افزایش دهید

اگر فردی با ویژگی‌های کارآفرینی سازمانی هستید و می‌خواهید با کسب مهارت‌های بیشتر به‌عنوان کارآفرین درون سازمانی شناخته شوید، بهتر است مهارت‌های کارآفرینی خود را با مطالعه و شرکت در دوره های آموزشی مربوط به برنامه های رهبری نوآوری و کارآفرینی درون سازمانی توسعه دهید.

این دوره ها معمولا با هدف توانمندسازی کارکنان برای تبدیل شدن به کارآفرینان درون سازمانی حرفه‌ای‌ با این هدف که بتوانند سازمان را تحت تاثیر قرار دهند، طراحی شده است. این دوره‌ها می‌تواند شامل مراحل کلیدی مانند نوآوری شرکت‌ها، رهبری و فرهنگ کارآفرینی و همچنین سایر برنامه‌های توسعه کارآفرینی باشد.

توانایی و مهارت رهبری کارآفرینی سازمانی از شما یک کارآفرین شناخته شده در دنیای کسب‌و‌کار می‌سازد. باید بتوانید به نقش رهبری در سازمان‌تان ارتقا پیدا کنید و به مدیریت عملیات شرکت به‌عنوان یک پروژه بزرگ متعهد شوید.

مترجم: نازنین توکلی (کارشناس ارشد مدیریت صنعتی)

برگرفته از سایت www.lcibs.co.uk

اگر به مبحث «کارآفرینی سازمانی» علاقه‌مندید مطالعه مطالب زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

3 نکته ای که درباره ی کارآفرینی سازمانی نمی دانید

مروری بر ابعاد محتوایی سازمان‌های کارآفرین

هدف‌ها و استراتژی‌های سازمان کارآفرین

ابزارهای مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری در سازمان‌های کارآفرین

ایده‌های‌تان را در محل کار به واقعیت تبدیل کنید

با انواع کارآفرینان سازمانی آشنا شوید

چرا باید به سازمان‌ها و مراکز کارآفرینی ملحق شویم؟

اثربخشی کارآفرینی سازمانی

مدل کارآفرینی سازمانی 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com