0  |  0

موتور محرک اقتصاد استان در محور شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

موتور محرک اقتصاد استان در محور شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر، موتور محرک اقتصاد استان در محوریت شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان هست که این شرکت‌ها به‌تنهایی می‌تواند تمام صنایع را به سمت تحرک بیشتر و رونق تولید هدایت کنند. یوسف رضایی نیک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای مدیران با اشاره به اینکه برنامه و فعالیت‌ها در استان باید در راستای رونق تولید محصولات معطوف شود گفت: درهرصورت تحقق رونق تولید، مستلزم توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان است و ازاین‌رو شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد واحدهای فناور مستقر در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری استان نقش کلیدی دارند.
رضایی نیک با تأکید بر برون‌سپاری خدمات از سوی دستگاه‌های دولتی افزود: دستگاه‌های دولتی می‌توانند ارائه خدمات را به بخش‌های خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کنند و در قالب یک توافق مشترک با شرکت‌ها، زمینه فعالیت آن‌ها افزایش پیدا کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه استارت‌آپ‌ها گفت: محور اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه دانش جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شکل‌گرفته است و البته نقش پارک علم و فناوری و مراکز رشد و کارآفرینی در دانشگاه‌ها برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های استارتاپی کمک بسزایی کرده است و بسیاری از شرکت‌هایی که امروز توانسته‌اند رشد بالایی داشته باشند و به درآمدهای بسیاری دست پیدا کنند از دل همین مراکز دانشگاهی بیرون آمده‌اند.
وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌ها به دلیل اینکه از انگیزه بسیار بالاتری برخوردار هستند، می‌توانند در تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق‌تر عمل کنند. ازاین‌رو حمایت‌های خود را سال 1398 از این شرکت‌ها بیشتر می‌کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com