0  |  0

آغاز احداث «برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی قشم»

آغاز احداث «برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی قشم»

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری که سه شنبه سوم اردیبهشت ماه به جزیره قشم سفر کرده بود، در نشست «بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم» که رویکردی دانش‌بنیان داشت شرکت کرد.
«رونق زیست‌بوم» لازمه «رونق تولید»
ستاری با تأکید بر این که رونق تولید در قالب محصول شرکت‌ها عینیت می یابد یادآوری کرد: اگر می‌خواهیم محصول تولیدی ایران‌ساخت به دست مردم برسد و نیازی از جامعه را تامین کند، این کار باید به کمک شرکت ها و صنایع دانش بنیان انجام شود.
ستاری بر این که باید با همکاری و تعامل پارک ها نیاز کارآفرینان و فعالانی که می‌خواهند در مسیر دانش‌بنیان حرکت کنند تامین شود، اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری بومی، یکی از روزنه‌های اصلی گسترش زیست بوم کارآفرینی است؛ افراد جوان و کارآفرین که از پایتخت یا دیگر کشورها، جذب کارهای دانش بنیان این منطقه شده‌اند به مثابه یک الگوی ارزشمند تلقی شود و راه برای حضور و ماندگاری افراد در ابعاد بزرگتر هموار شود.
به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری این افراد جسارت و اعتماد به نفس فعالیت دانش بنیان و صنایع خلاق برخوردارند؛ جسارت و برای ایستادگی کتک خوردن در مسیرهای پرپیچ و خم و بروکراتیک توانمندند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، از اهمیت توجه به ظرفیت‌های بومی برای لمس رونق تولید گفت و ادامه داد: یکی از پتانسیل های جدی جزیره قشم زیست فناوری و به ویژه فناوری‌های زیستی دریا است؛ روی استحصال و فرآوری سرمایه‌گذاری شده این رویه اکنون در مسیر رشد قرار دارد. در دنیا هم رشد بسیار خوبی داشته و ایران، هم پای کشورهای پیشرو در فناوری‌های دریایی حرکت می‌کند.
به گفته ستاری، دانشگاه هرمزگان هم در این مسیر گام برداشته است و رونق شرکت‌های دانش بنیان و تقویت زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در منطقه آزاد قشم به عنوان یک موضوع مهم و حائز اولویت با کمک پارک علم و فناوری جزیره و امکانات زیرساختی که قرار است به این موضوع تخصیص پیدا کند، پیگیری می شود.
هم دلی برای به بار نشستن نهال های نوآوری
رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان به فروش 80 تا 90هزار میلیارد تومانی که بیش از 4300 شرکت دانش بنیان در سال گذشته برای اقتصاد کشور به ارمغان آوردند اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار منابع معاونت علمی و فناوری در اختیار حمایت های زیرساختی این شرکت ها قرار دارد؛ علاوه بر این، بانک‌ها نیز در مدار حمایت از زیست بوم کارآفرینی و نوآوری قرار گرفته و گردش مالی خوبی را به حمایت از این کسب و کارها اختصاص داده است.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که ظرفیت‌های نوآورانه استان هرمزگان زیاد است و کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، ادامه داد: بیوتک دریایی با وجود شرکتهایی را که دارند اولا حمایت و تقویت شود و همچنین مسایل زیرساختی و حقوقی حل شود تا بازیگران اصلی این زیست بوم به تفاهم برسند. باید همه نقش آفرینان به تفاهم برسند و این توسعه باید از دل و جان مایه بگذارند.
جزیره قشم میزبان « برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی»
معاون علمی و فناروی رئیس جمهوری، کلنگ احداث برج فناوری علوم و فناوری های دریایی قشم را بر زمین زد.
فرآیند ساخت برج فناوری علوم دریایی قشم با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استاندار هرمزگان و رییس منطقه آزاد قشم آغاز شد.
این برج فناوری که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وسازمان منطقه آزاد قشم احداث می شود، هاب فناوری کشور در حوزه علوم وفناوری های دریایی باشد.
برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی قشم از استارت آپ‌های موفق که نیاز به امکانات برای تولید نیمه انبوه دارند حمایت می‌کند.
این برج قرار است میزبان شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی مرتبط با فناوری‌های علوم و صنایع دریایی مستقر شوند و تولید فناورانه را رونق ببخشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com