0  |  0

شرکت‌های دانش‌بنیان باید خود را به صنایع داخلی تحمیل کنند

شرکت‌های دانش‌بنیان باید خود را به صنایع داخلی تحمیل کنند

وحدت گفت:حدود هزار میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های پژوهش و فناوری اعتبار تخصیص داده شده است.
علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه نفت طی دو تا سه ماه گذشته رایزنی‌های خوبی را با بازیگران این عرصه داشت و تلاش کرد تا امکان تلفیق منابع و هدایت بودجه‌های پژوهشی به سمت شرکت‌های دانش‌بنیانی این بخش را فراهم کند.
رسالت صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است
وحدت با اشاره به اینکه رسالت صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: در همین ارتباط برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان کوچک، ظرفیت صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور فعال شده است، به طوریکه حدود هزار میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های پژوهش و فناوری اعتبار تخصیص داده شده است.
فرصت تحریم برای شرکت‌های دانش بنیان
وی با بیان اینکه تحریم‌ها به رغم تمامی مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده، فرصت خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم آورده است، افزود: تحریم شرایط خوبی را برای شرکت‌های داخلی ایجاد کرده است و در این شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان باید خود را به صنایع داخلی تحمیل کنند. در این میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تلاش می‌کند تا مشکل تامین مالی شرکت‌ها را حل کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تصریح کرد: هدف از برقراری ارتباط با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان این است که به صورت موردی مسائل آن‌ها را بررسی و همکاری بین این شرکت‌ها و اکوسیستم را توسعه دهیم. اگرچه حل تمامی مشکلات شاید امکان پذیر نباشد، اما به صورت موردی در تلاش برای برقراری تعامل با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان هستیم تا مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.
همکاری بانک‌ها با صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
به گفته وحدت عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی طی چند ماه گذشته نشان از رشد قابل ملاحظه در پذیرش و ارزیابی طرح‌ها دارد و در همین راستا بانک‌های بزرگ با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش بنیان همکاری خوبی با صندوق دارند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درباره اقدامات این صندوق در راستای رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بسیاری از قوانین دست‌وپاگیر در این حوزه به صورت موردی در حال برطرف شدن است. به علاوه در بحث سرمایه‌گذاری، ابزار بیمه سرمایه‌گذاری و پوشش ریسک در حال ایجاد است.
وی ادامه داد: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی، بسته‌های ویژه‌ای را برای شتاب دهنده‌ها در سراسر کشور درنظر گرفته است و در این راستا شرکت‌های بزرگی که تمایل به راه‌اندازی شتاب دهنده‌ها دارند، می‌توانند از این بسته‌های حمایتی استفاده کنند.
توسعه خدمات لیزینگ برای بازارسازی محصولات دانش‌بنیان
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازارسازی برای محصولات دانش بنیان یک مشکل جدی است که صندوق نوآوری و شکوفایی برای رفع آن برنامه‌هایی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: در این زمینه به دنبال آن هستیم که شرکت‌های خریدار محصولات دانش بنیان بتوانند از خدمات لیزینگ صندوق نوآوری استفاده کنند و شرکت‌های دانش بنیان در هنگام مذاکره، بسته‌های مالی به خریدار ارائه دهند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com