0  |  0

بسته تسهیلات صندوق نوآوری برای حمایت از شتاب دهنده‌ها

بسته تسهیلات صندوق نوآوری برای حمایت از شتاب دهنده‌ها

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت بسته‌های فناور در حوزه‌های مختلف صنعت و فناوری و توسعه جریان شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور برنامه ویژه‌ای برای حمایت از شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان تدارک دیده است، این برنامه‌ها متناسب با نیازها و ماهیت فعالیت شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان طراحی و تصویب شده است.
وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان تامین فضای استقرار آنها به ویژه در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها است، گفت: به منظور رفع این نیاز، صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات ویژه‌ای برای تامین 70 درصد ودیعه رهن، فضای استقرار شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان بدون بهره در نظر گرفته است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: همچنین شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای انجام تعمیرات احتمالی و آماده سازی فضای استقرار خود نیز از تسهیلات کم بهره، صندوق نوآوری وشکوفایی استفاده کنند.
ملکی‌فر ادامه داد: یکی دیگر از محورهای حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان اعطای تسهیلات کم بهره برای تجهیز شتاب دهنده‌هاست. زیرا به ویژه شتاب دهنده‌های تخصصی در حوزه فناوری‌های سخت نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی برای توسعه پروتوتایپ محصولات فناورانه است.
وی اظهار داشت: یکی از خدمات اصلی شتاب دهنده‌ها به هسته‌های فناور و نوآوری که میزبان آنها هستند تامین سرمایه بذری است. بنابراین صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد با ارائه تسهیلات کم بهره شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان را در تامین سرمایه بذری مورد نیاز هسته‌های فناور و نوآور یاری دهد.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:‌در انتهای هر یک از چرخه‌ها یا سیکل‌های شتاب دهی، شتاب دهنده‌ها می‌کوشند همزمان با خروج هسته‌های فناور و نوآور موفق سرمایه مورد نیاز برای توسعه آنها را تامین کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی در چارچوب همکاری با صندوق‌های پژوهش‌ و فناوری تسهیلات کم بهره‌ای را به منظور تامین مالی اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور در اختیار آنها قرار داده است و انتظار می‌رود این تسهیلات که با احتساب خط اعتباری حدود هزار میلیارد تومان نیاز شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان به سرمایه خطرپذیر در انتهای چرخه‌های شتاب دهی را به کلی مرتفع سازد.
ملکی‌فر گفت: همچنین مجتمع نوآری و شکوفایی با دارا بودن فضاهای مناسب برای برگزاری رویدادها و همایش‌ها آمادگی دارد تا رویدادهای استارت آپی و ارائه به سرمایه‌گذار را به طور رایگان یا با تخفیف‌های ویژه میزبانی کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com