0  |  1

چگونه اهداف کسب‌و‌کارتان را تعیین می‌کنید؟

چگونه اهداف کسب‌و‌کارتان را تعیین می‌کنید؟

وقتی اهداف کسب و کارتان را تعیین می‌کنید آیا این اهداف، اهدافی واقع گرایانه هستند؟ هر کارآفرین نه تنها باید اهداف مشخص و قابل اندازه گیری در ابتدای مسیرش داشته باشد بلکه باید در مسیر دست‌یابی به آنها به طور موثر عمل کند.

رویای دو برابر کردن درآمد و توسعه سریع کسب و کار روی کاغذ فوق العاده آسان به نظر می‌رسد، اما متاسفانه آن ها کاملا غیرواقعی هستند. به جای تعیین اهداف دور از ذهن و غیر واقع گرایانه، سعی کنید اهداف منطقی‌تری تعیین کنید.

اما چگونه درباره اهداف‌تان تصمیم می‌گیرید؟ 

۱.اهداف‌تان را ساده کنید:

این طبیعت انسان است که مسائل پیچیده‌تر را پیچیده‌تر کند. ما اهداف پیچیده را با صدها مرحله طراحی می‌کنیم که می‌تواند منجر به سردرگمی و ناامید شدن ما شود. و در نهایت ما آن‌ها را رها می‌کنیم و تسلیم می‌شویم.

به‌جای اهداف پیچیده، اهداف ساده‌تری ایجاد کنید چون این اهداف ساده با پشت سر گذاشتن مراحل کوچک تحقق پیدا می کنند.  عجله نکنید. می‌توانید با شناسایی مهارت‌ها و نقاط قوت خود شروع کنید. با این فرایند شما می‌توانید در طول زمان به اهداف پیچیده تر دست‌یابید.

۲.رویکرد سیستمی خود را انتخاب کنید:

رویکرد سیستم‌ها، اهداف شما را براساس حوزه‌های مختلف زندگی‌تان تقسیم‌بندی می‌کند. این رویکرد فراتر از یک فرایند تعیین هدف معمولی است، زیرا حوزه ای که در آن می‌خواهید کاری با ارزش انجام دهید را با دیگر جنبه های زندگی‌تان همسو می‌کند. .

۳.مطالعه را فراموش نکنید:

همه‌ی ما بسته به علاقه ای که داریم درباره زندگی افراد موفقی چون بیل گیتس و استیوجابز پرداختیم. این کارآفرینان به خاطر ذهنیت، موفقیت، ویژگی های شخصیتی و انرژی بی پایان مشهورند. آن‌ها افرادی متفاوت‌تر از ما نیستند و تمام این مواهب را مدیون مطالعه، تمرین برای فعال نگه‌داشتن ذهن، الهام بخشیدن و تشنه نگهداشتن ذهنشان  برای ایده‌های جدید، هستند.

اهداف کارآفرینی

۴.به نیازهای افراد توجه کنید:

کارآفرینان موفق درصدد شناسایی نیازهای بشر هستند که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته‌است. از خودتان بپرسید آیا برای افرادی که شما را مهم می‌دانند فعالیتی اضافه بر سازمان انجام می دهید یا خیر؟ اگر جواب‌تان خیر است پس شما آمادگی لازم برای کارآفرین بودن را ندارید چرا که نمی‌توانید برای مشتریان‌تان هم خلق ارزش کنید. می‌توانید از خانواده خود شروع کنید.

۵.فرصت‌ها را شناسایی کنید:

پذیرای بینش و فرصت های جدید باشید که در حین کار آشکار می شوند. از اطلاعات جدید که به شما کمک می‌کند تا روش های بهتری برای رسیدن به هدفتان پیدا کنید، بهره مند شوید. این روش به شما کمک می‌کند تا با کاهش اضطراب در برنامه خود انعطاف پذیر باشید.

۶.اهداف هوشمند داشته باشید:

همیشه باید اهداف هوشمند (خاص، قابل اندازه گیری، قابل دسترس، واقع‌گرایانه، مبتنی بر زمان) داشته باشید تا بتوانید برنامه عینی برای عملی کردن اهداف‌تان ر یک چارچوب زمانی خاص تعریف کنید. با اجرای اهداف هوشمند، می‌توانید ایده‌های‌تان را اجرایی کنید. متخصصان در بسیاری از بخش‌های تجاری از این سیستم هوشمند برای موفقیت در دستیابی به اهداف‌شان استفاده می کنند.

۷.همکاری تیمی داشته باشید:

وب سایت بسازید و آنلاین ارتباط برقرارکنید. با این کار مشتریان می‌توانند با محصولات و خدمات شما تعامل داشته باشند. معیارهای تشخیص میزان موفقیت شما، افزایش کارکنان مجازی، متنوع کردن پیشنهادهای شرکت و تصمیم گیری در مورد این که کدام نوع از موقعیت‌ها می‌تواند به ارتقای سازمان شما کمک کند می‌باشد.

هر چیزی که قصد بهبود آن را دارید، چند هدف خاص برایش تنظیم کنید که آرمان‌های شما را به واقعیت تبدیل کند. بعد از آن قدم در مسیر اهداف تان بگذارید و به یادگیری ادامه دهید!

برگرفته از سایت entrepreneur

مترجم: ملیکا نصیر (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی)

برای مطالعه بیشتر :

هدف‌ها و استراتژی‌های سازمان کارآفرین

کارآفرینان سازمانی چگونه به موفقیت کسب‌و‌کار کمک می‌کنند؟

مروری بر ابعاد محتوایی سازمان‌های کارآفرین

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com