0  |  2

«حرف حساب»؛ جشنواره‌‌ای برای کارآفرینی

«حرف حساب»؛ جشنواره‌‌ای برای کارآفرینی

علی ملکی تهیه کننده برنامه «حرف حساب» شبکه یک سیما درباره ایده جشنواره کارآفرینی این برنامه توضیح داد: ایده این جشنواره در گروه دانش و اقتصاد شبکه یک مطرح و پخته شد.
وی افزود: در واقع هدف ما حمایت از کسب و کار بوده است، یعنی افرادی را که تصمیم به راه اندازی کسب و کار دارند ولی به دلیل نداشتن سرمایه موفق نشده اند، به برنامه جشنواره کارآفرینی دعوت می کنیم تا بتوانند حامی مالی پیدا کنند.
** ایده هایی که ویدیو می‌شوند
ملکی همچنین درباره نحوه شرکت افراد در این جشنواره تصریح کرد: افراد ابتدا ایده هایشان را به صورت ویدئوهایی برای برنامه ارسال می کنند و کارشناسان کسب و کار برنامه، آنها را بازبینی می کنند. ایده افرادی شرایط حضور در برنامه را پیدا می کند که پس از تایید تیم کارشناسی قابل ارائه باشد.
وی ادامه داد: ضمن اینکه نسخه ای از برنامه نیز در سایت «میدون» قرار می گیرد. این سایت یک سامانه کسب و کاری وابسته به برنامه است که مردم می توانند از این طریق ویدئوها را تماشا کرده و به آنها امتیاز دهند. همچنین سرمایه گذاران می توانند از ایده هایی که روی آنتن مطرح می شود حمایت مالی کند.
** کمک چهار میلیارد تومانی به شش کسب و کار در دوره های قبل
تهیه کننده «حرف حساب» خاطر نشان کرد: این جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان ادامه دارد و مذاکرات ما با صندوق کارآفرینی امید برای افزایش سقف حمایت های مالی در جریان است.
وی با اشاره به برگزاری مرحله نخست این جشنواره در زمستان 97 ادامه داد: در دوره نخست صندوق کارآفرینی امید وابسته به ریاست جمهوری و بنیاد کرامت رضوی وابسته به آستان قدس دو حامی این جشنواره بودند. کارشناسان صندوق کارآفرینی امید ایده های شرکت کنندگان در جشنواره را از دی ماه تا آخر اسفند 97 بررسی کردند و افرادی که برای دریافت وام واجد شرایط بودند انتخاب شدند، و به صاحبان شش کسب و کار چهار میلیارد تومان کمک مالی کردند.
ملکی اظهار داشت: پرداختن به چنین برنامه هایی در تلویزیون به منزله تشویق رونق داخلی است و این کار باعث می شود افرادی که کسب و کارهای کوچک یا نوپا داشته و با نیاز به سرمایه قصد آغاز کسب و کار دارند، در مسیر فعالیت با مشکلات کمتری مواجه شوند.
تهیه کننده حرف حساب یادآور شد: اکنون موضوع ارسال ویدئوها به سامانه «میدون» در حال اطلاع رسانی است و پس از دریافت فیلم ها، ادیت، بازبینی و پخش انجام خواهد شد. همچنین شرکت کنندگان بعد از ماه مبارک رمضان به برنامه دعوت می شوند.
او خاطرنشان کرد: در نهایت کارشناسان این صندوق از ایده هایی که توجیه اقتصادی دارد حمایت مالی خواهد کرد.
تهیه کننده برنامه «حرف حساب» با اشاره به برگزاری مرحله نخست این جشنواره در زمستان 97 ادامه داد: در دوره نخست جشنواره، صندوق کارآفرینی امید وابسته به ریاست جمهوری و بنیاد کرامت رضوی وابسته به آستان قدس، دو حامی این جشنواره بودند. کارشناسان صندوق کارآفرینی امید ایده های شرکت کنندگان در جشنواره را از دی ماه تا آخر اسفند 97 بررسی کردند. افرادی که برای دریافت وام واجد شرایط بودند انتخاب شدند و به صاحبان شش کسب و کار چهار میلیارد تومان کمک مالی کردند.
** 10 میلیارد تومان معامله خارج از برنامه
کیا داوود اسفندیاری مجری برنامه «حرف حساب» درباره اهداف این جشنواره این گونه توضیح داد: یکی از اهداف ما انگیزه دادن به بیننده هاست، هنگامی که این کسب وکارها نشان می دهند سود دهی خوبی دارند و فرصت های مناسب کسب و کار وجود دارد، در مردم انگیزه ایجاد می شود. هدف بعدی این بود که مخاطبان با کسب و کارهای مختلف آشنا شوند، ذهنشان به جریان بیفتد و کسانی که به دنبال ایده هستند استفاده کنند. هدف دیگر نیز این بود که مردم خودشان بتوانند به یکدیگر متصل شوند و کسب و کار راه بیندازند. ضمناً خارج از برنامه نیز بیش از 10 میلیارد تومان معامله و تأمین مالی صورت گرفته است.
وی درباره تأثیر تلویزیون در پرداختن به چنین برنامه ها و جشنواره هایی نیز خاطرنشان کرد: این اقدامات می تواند بسیار مؤثر باشد. تا جایی که در این جشنواره برخی سرمایه گذاران با دیدن برنامه با اختصاص بیش از 10 میلیارد تومان از برخی طرح ها حمایت کردند.
با وجود تفکر اشتباه کسب پول بدون زحمت در بخشی از جامعه وقتی مخاطبان قصه ها و سرگذشت واقعی کسانی را که از محل کسب وکار درآمدزایی می کنند، مشاهده می کنند بدون شک تشویق به راه اندازی و توسعه کسب و کار صورت می گیرد.
اسفندیاری در پایان گفت: از سوی دیگر کسانی که به دنبال کسب و کار هستند شاهد باشند که تلویزیون به آنها اهمیت می دهد، تشویق خواهند شد. باید فضایی ایجاد کنیم تا صاحبان ایده امیدوار و نسبت به آینده مطمئن باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com