0  |  0

استفاده از استارت آپ ها برای رفع مشکلات در حوزه پسماند

استفاده از استارت آپ ها برای رفع مشکلات در حوزه پسماند

پیروز حناچی خاطرنشان کرد: روزانه ۹ هزار تن زباله از منازل مردم جمع آوری می‌شود و به جنوبی ترین مناطق تهران (آرادکوه) می‌رود؛ اینها همواره با هزینه، انرژی و نیروی انسانی همراه است و مشکلات زیادی را نیز به همراه دارد.
وی با بیان اینکه ما قدم اول را شروع کرده‌ایم، گفت: بدون کمک و همکاری مردم رفع چنین مشکلاتی در حوزه مدیریت پسماند شهری امکان پذیر نیست. باید تفکیک را از منبع آغاز کنیم.
به گفته حناچی: پایلوت این اقدام در حال انجام است ولی سازمان یافته نیست.
شهردار تهران گفت: سیاست عمومی و کلی ما این است که از استارت آپ ها با طرح موضوعات و مشکلات در این راستا بهره بگیریم. آلودگی یک موضوع محوری است و استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند و ما آنها را حمایت می‌کنیم.
به گفته حناچی: موتورها، خودروهای برقی، دوچرخه‌ها و غیره با همکاری شرکت‌های دانش بنیان نیز به کار گرفته شده‌اند.
وی تاکید کرد: جهت گیری عمومی ما این است که برای حل مشکلات از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها استقبال کنیم.
شهردار تهران با اشاره به تغییر نگرش به محیط گفت: ما می‌توانیم با همکاری، چرخه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها را برای حل مشکلات ایجاد کنیم. بخش عمده این چرخه در راستای کاهش تولید زباله است.
حناچی با تاکید بر هدفگذاری در این زمینه گفت: امیدواریم که با استفاده از خرد جمعی این معضل را حل کنیم؛ کل شهرداری در این زمینه همواره حمایت می‌کند، بخشی از اقدامات به عهده شرکت‌های دانش بنیان است و بخش تأثیرگذار آن مردم هستند که این چرخه نیاز به همکاری و مشایعت دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com