1  |  0

مرکز رشد شماره دو دانشگاه علامه طباطبایی راه‌اندازی می‌شود

مرکز رشد شماره دو دانشگاه علامه طباطبایی راه‌اندازی می‌شود

حمید رضا علومی یزدی اظهار کرد: مرکز رشد یک مرکز کارآفرینی دانشگاهی با هدف ایجاد فرصت‌هایی برای آموزش و افزایش مهارت دانشجویان است.
وی با اشاره به اینکه ورود در تحقق مسئولیت‌های کارآفرینی و نوآوری در زمینه‌های مختلف دانش علوم انسانی موردنیاز جامعه است، یاداورشد: دانشگاه علامه جزو معدود دانشگاه‌های علوم انسانی است که اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری منسجمی را در قالب مرکز کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی را با حمایت رئیس دانشگاه، هیأت‌رئیسه و تلاش یکایک اعضای هیأت‌علمی ایجاد می کند.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت که این دانشگاه در راه کارآفرینی قدم برداشته و موفقیت‌های چشمگیری نیز بدست آورده است.
به گفته علومی یزدی، تاکنون تحولات مناسبی در دانشگاه علامه رخ‌داده و یکی از این تحول‌ها تشکیل مرکز کارآفرینی است. مرکز کارآفرینی دارای شورایی است که این شورا به تصویب هیأت ‌امنا رسیده است.
وی افزود: این شورا یکی از ارکان تصمیم گیر دانشگاه است و ما در برخی جلسات موفق شدیم برنامه کلی و چشم‌اندازهایی برای سال آینده تصویب کنیم. یکی از اتفاق‌ات در این تصمیم‌گیری‌ها، تصویب شیوه‌نامه دانشجوی کارآفرین برتر است.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش‌های مهارتی دانشگاه علامه طباطبائی با این هدف که دانشجویان را برای اشتغال پذیری بیشتر و بهتر آماده کند، در یک سال اخیر به گونه ای فعالیت کرده که ماه های اخیر شاهد فارغ‌التحصیلی نزدیک به شش هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علامه بودیم که در دوره‌های آموزشی، مهارتی آموزش‌دیده‌ و موفق به کسب گواهینامه شده‌اند.
علومی یزدی افزود: این مهارت‌ها درواقع مکمل آموزش‌های دانشگاهی و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان می‌شود و دانشجویان را در موقعیت‌های مناسب‌تری برای اشتغال پذیری قرارمی دهد.
وی گفت: ایجاد تأسیساتی تحت عنوان «آزمایشگاه‌های اجتماعی در حوزه کارآفرینی و نوآوری» از دیگر برنامه های دانشگاه است که می تواند ارتباط نزدیکی با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد و مهارت‌های بیشتری را به دانشجویان منتقل و دانشجویان را آماده جذب بازار کار کند.
علومی یزدی در ادامه گفت: دانشگاه می تواند نیروهای تخصصی موردنیاز صنایع را مطابق نیازهای شما تربیت کند و آموزش دهد. از صنعت، جامعه و بنگاه‌های اقتصادی تقاضا داریم که این نیازها را به دانشگاه منعکس کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com