0  |  0

حوزه برق و الکترونیک، بزرگترین حوزه فعال در اقتصاد دانش بنیان

حوزه برق و الکترونیک، بزرگترین حوزه فعال در اقتصاد دانش بنیان

علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اظهار کرد: در سال جاری با ابزار‌هایی نظیر تسهیلات، تضامین، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کمک‌های بلاعوض از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهیم کرد و در کنار آن‌ها هستیم.
وی با تاکید بر اینکه دولت عزم جدی و اراده ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه این حوزه دارد، اظهار کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، منابع بسیار خوبی برای توسعه و رونق عرصه‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده و امیدواریم در سالی که به نام «رونق تولید» نام‌گذاری شده است این ظرفیت و فرصت بیشتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در حوزه دانش بنیان، گفت: صندوق یک نهاد نسبتا جوان است که برای تامین مالی حوزه دانش بنیان تاسیس شده و فعالیت‌های آن نیز به ویژه در چند ماه گذشته به صورت جدی بر سرمایه‌گذاری در این حوزه متمرکز شده است. در این راستا ظرفیت‌های خوب و ویژه‌ای را لحاظ کرده و اقدامات خوبی هم انجام گرفته است و امیدواریم ظرفیت بهره‌برداری از این فرصت را بیشتر ایجاد کنیم تا شاهد تحول جدی در این حوزه باشیم.
وحدت در ادامه از توسعه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در استان‌ها خبر داد و گفت: در دوره جدید سعی کرده‌ایم خدمات و تسهیلات خود در استان‌ها را از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم تا نیازی نباشد این شرکت‌ها برای اخذ تسهیلات به تهران مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در چند ماه گذشته شاهد رویکرد مثبت و توجه ویژه حوزه‌های پتروشیمی، صنایع فولاد و قطعه‌سازان خودرو به استفاده از فناوری دانش بنیان بودیم، گفت: با توجه به نیاز کشور به این حوزه امیدواریم تحول چشمگیری را در این زمینه شاهد باشیم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با اشاره به اینکه حوزه برق و الکترونیک بزرگترین حوزه فعال در اقتصاد دانش بنیان است و درصد زیادی از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه فعال هستند، گفت: این مسئله نشان دهنده ظرفیت گسترده این حوزه و نیاز کشور است که امیدواریم بیش از پیش حوزه برق و الکترونیک در رفع نیاز کشور گام بردارد و ما نیز به عنوان تامین کننده مالی در خدمت فعالان این حوزه هستیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com