0  |  0

تخصص در گردشگری و فناوری‌های نوین، ضرورت موفقیت استارتاپ‌ها

تخصص در گردشگری و فناوری‌های نوین، ضرورت موفقیت استارتاپ‌ها

ولی تیموری گفت: با توجه به اینکه در حوزه کسب و کارهای جدید گردشگری در حال حرکت به سمت استفاده حداکثری از آی سی تی، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و فناوری و استارتاپ هستیم، همه دست‌اندرکاران این صنعت باید به فناوری‌های نوین مسلط شوند در غیر این صورت از گردونه رقابت حذف خواهد شد.
او افزود: در بحث استفاده از فناوری‌های نوین در گردشگری چالش‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد فعالیت‌هایی از جنس دانشگاه می‌تواند به حل آنها کمک کند.
به گفته تیموری مقتضیانی که در موضوع استارتاپ‌ها به حوزه گردشگری ورود می‌کنند معمولاً اطلاعات و تخصصشان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و فقط بر همین اساس علاقمند به فعالیت در فضای مجازی در زمینه کسب و کارهای گردشگری هستند این در حالیست که گردشگری به عنوان یک علم قواعد خاص خودش را دارد که بدون آشنایی با آن امکان ورود به این حوزه وجود ندارد و یا اینکه بدون آشنایی با فضای آی‌تی و آی سی تی، فعال حوزه گردشگری هستند.
معاون گردشگری گفت: به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها می‌توانند برای ورود موفق استارتاپ‌ها به حوزه گردشگری رویکرد مهارتی و تلفیق این دو را مد نظر داشته باشند و در برنامه‌های آموزشی خود لحاظ کنند.
او با تاکید به نقش اقتصادی و اشتغالزایی گردشگری در شرایط فعلی افزود: تنها راهی که با وجود فشارهای موجود در ابعاد بین‌المللی و داخلی می‌تواند به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند گردشگری است؛ چنانکه در سال گذشته ۵۲ درصد گردشگر ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت؛ در بعد داخلی نیز در ایام نوروز با رشد بیش از ۵/۵ درصد سفر مواجه بودیم.
تیموری با بیان اینکه میزان سرمایه و هزینه لازم برای ایجاد شغل در حوزه گردشگری نسبت به سایر حوزه‌ها، اقتصادی‌تر و کم هزینه‌تر است خاطرنشان کرد: این حوزه می‌تواند با گستره‌ای که درگیر می‌کند، درآمد را در دورترین و کوچک‌ترین نقاط کشور توزیع می‌کند.
معاون گردشگری کشور در ادامه با بیان اینکه حال خوب، نشاط و پویایی معجزه گردشگری هستند به وجود شاخه‌های مختلف در حوزه گردشگری اشاره و اظهار کرد: امروز نوع جدیدی از گردشگری با نام گردشگری غذا در صدد معرفی ظرفیت‌های مختلف در این حوزه در نقاط مختلف کشور به گردشگران است که در این زمینه نیازمند رویکرد پایداری و سهیم کردن جامعه محلی و هدف گردشگر در حوزه مایحتاج خوراکی و غذای گردشگر در طول سفر است.
تیموری با بیان اینکه رویکرد پایداری کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ افزود: برای نخستین بار در ضوابط و مقرراتی که برای ارزیابی، استاندارد سازی و درجه بندی خدمات تأسیسات گردشگری آماده کردیم؛ فصلی را تحت عنوان «امکان دسترسی و توسعه پایدار» اضافه کردیم. در بخش «امکان دسترسی» موضوع در نظر گرفتن شرایط مورد نیاز معلولین و جانبازان عزیز در تأسیسات گردشگری لحاظ شده است. چرا که تسهیل شرایط دسترسی و ارائه خدمات مناسب به ایشان می‌تواند در توسعه بازار مورد نظر و کسب رضایت تمامی گردشگران مؤثر باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com