0  |  1

ایده پول‌ساز استارتاپ‌تان را پرورش دهید

ایده پول‌ساز استارتاپ‌تان را پرورش دهید

آیا تا به حال درباره‌ی کارآفرینی که بدون ایده بتواند موفق شود، چیزی شنیده‌اید؟ به طور حتم جواب شما خیر خواهد بود. بنابراین نسبت به ضرورت ایده‌پردازی برای راه‌اندازی کسب و کارتان آگاه هستید.

این مطلب می تواند دیدگاه‌های جدیدی را به شما عرضه کند تا ایده‌های خود را اجرایی کنید. در راه اندازی کسب و کار، وجود علاقه اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از کسب و کارها بر حسب علایق خلق می‌شوند.

  « نوشتن، پیاده‌روی، موسیقی و ... فعالیت‌هایی هستند که بخش ایده‌پردازی ذهن را فعال می‌کنند.»  

برای راه اندازی کسب و کارتان به این نکات توجه داشته باشید تا بتوانید خود و محیط‌‌‌ تان را بشناسید و رازهای موفقیت را کشف کنید:

۱.نیازها را برطرف کنید:

در بسیاری از موارد با کمک یکی از کارآفرینی‌ها می توان به حل مشکلات پرداخت. هنگامی که با مشکلی مواجه می‌شوید همان لحظه، لحظه موفقیت شماست! به طور معمول کارآفرین هنگامی که درگیر مشکلات و چالش‌های مختلف می‌شود، شروع به فعالیت می‌کند و به دنبال راه حل‌هایی برای برطرف سازی مشکلات و چالش ها می‌گردد. یکی از این راه‌ها می‌تواند راه‌اندازی یک استارتاپ باشد.

به طور کلی زمانی که کارآفرینان نیازی را شناسایی می‌کنند، میزان تقاضای آینده را نیز پیش‌بینی کرده و برای پاسخ‌گویی به تقاضای مشتریان، ایده‌پردازی می‌کنند و به موفقیت دست می‌یابند! با این حال آن چیزی که اهمیت دارد این است که مهم ترین عامل را مورد بررسی قرار دهید.

آیا برای راه‌اندازی یک شرکت میلیونی یا حتی میلیاردی انگیزه کافی دارید؟ آیا به مسیرتان، وجود مشاوران و سرمایه‌گذاران و افزایش درآمدتان، توجه کافی دارید؟ خودتان را برای پاسخ به این سوالات آماده کنید.

۲.ایده‌تان را کارآمدتر و ارزان‌تر کنید:

به اطراف تان توجه داشته باشید و محیط پیرامون خود را ارزیابی کنید تا نقاط ضعف رقبای تان و کسب و کارهای موفق، بیابید.

اگر فکر می‌کنید برای حل مشکلات تخصص و مهارت لازم را دارید و بهتر از دیگران می‌توانید مشکلات را برطرف سازید، چرا شما این کار را نکنید؟

شما می‌تواند طرح کسب و کار خود را فراهم کنید و یک کسب و کار ارزان‌تر و بهتر برای مخاطبین هدف تان باشید و برنامه‌های خود را اجرایی کنید.

۳.به یک بازار بزرگ مراجعه کنید:

ما قبل از وجود گوگل، فیس بوک و ... هم زندگی کرده‌ایم. اما امروزه وجود این پلتفرم‌های اجتماعی برای ما امری ضروری محسوب می‌شود.

بازار آن‌ها گسترده و بزرگ است. تقریبا هر انسانی روی این کره خاکی به این پلتفرم‌ها نیازمند بوده و به نوعی مشتریان آن‌ها محسوب می‌شود. تصور کنید که بنیان‌گذاران آن‌ها درک کرده‌اند که روی این نوع کسب و کارها سرمایه‌گذاری کنند و تا این حد به موفقیت رسیده‌اند.

بسیاری از استارتاپ‌های پول ساز امروزی کارشان را با حل مشکلات خود، دیگران یا حتی حیوانات خانگی‌شان در زمان های فراغت شروع کردند.

در چه کاری مهارتدارید؟ به چه زمینه‌ای علاقه‌مندید؟ مردم برای چه چیزی به شما پول خواهند داد؟ چگونه می‌توانید کسب و کار میلیون دلاری داشته باشید؟ چه میزان از محصولات خود را به فروش می‌رسانید؟میزان وفاداری مشتریان تان چقدر است؟ایده میلیونی استارتاپی

۴.شناسایی فرصت‌ها در محیط قدیم:

به محیط اطراف خود بنگرید، تجزیه و تحلیل کنید و سپس بیندیشید!

اگر شما صنعت قدیمی را پیدا کرده‌اید که پتانسیل بالقوه‌ای برای پذیرش نوآوری دارد، شما موفق شده‌اید!

«اوبر» یکی از بهترین نمونه هاست. صنعت تاکسیرانی پیش تر ایجاد شده بود و قوانین و مقررات خوبی هم داشت با این وجود تاکسیرانی آنلاین اوبر با توجه به سبک زندگی امروز ما به وجود آمد.

وظیفه شما این است که در میان مصرف کنندگان خود نیاز مشترکی بیابید و برای حل این نیاز تلاش کنید تا با شرایط زندگی آن‌ها سازگاری داشته‌باشد.

چگونه استارتاپ «اوبر» صنعت تاکسی‌رانی را به چالش کشید؟

۵.افکارتان را بنویسید:

نوشتن افکارتان، شفافیت ایجاد می‌کند. نوشتن وقایع روزمره از عادات مشترک رهبران بزرگ تاریخ، هنرمندان، مخترعین و ذهن‌های خلاق تجاری‌ست.

ایده‌ها بر روی کاغذ وضوح بیشتری می‌یابند. شاید نوشتن، الگویی برای همه دوران باشد که سبب ایده‌پردازی می‌شود. به هرحال نوشتن به شما کمک بسیار بزرگی می‌کند. علاوه بر نوشتن، پیاده‌روی، موسیقی و ... از جمله راه‌هایی هستند که بخش ایده‌پردازی مغزتان را فعال می‌کند.

۶.از مکان های الهام بخش دیدن کنید:

دیدن مکان‌های الهام‌بخش می‌تواند بی‌نظمی مغزتان را سامان دهد. شما باید مکان‌هایی را ببینید که تاثیرگذار هستند. حال می‌تواند رفتن به ساحل باشد یا سفر به کشورها و مناطق جدید که در هر صورت شما را در یافتن ایده‌های جدید یاری می‌دهد.

برگزفته از سایت entrepreneur

مترجم: ملیکا نصیر ( کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ) 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com